Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under november 2010

Av Theres - 30 november 2010 21:37



jag e så tröttisen!!!


kikar lite på House och slumrar i soffan. . .dagen har varit ganska lång. . .


Bup gick jättebra, Zakarias kommer att utredas mkt tidigare än Gabriel gjorde mycket för att vi vet så mycket om ADHD nu och det vi berättat så tycker inte dom inte att vi behöver vänta längre :)

idag träffade jag även vår nya psykolog då den vi har haft i 2 år ska bya team, kändes lite jobbigt att berätta om saker och nästan skämmas för sin familj igen. . . men detta ska nog bli bra :)


nu ska jag lägga mig för nu e jag supertröttisen :O


Nattisenkramen!!



Av Theres - 29 november 2010 22:07



Bup var superbra som vanligt!!

synd att jag missat 3 ggr av 5 men jag hoppas på att kunna ta igen dom tillfällena nästa omgång :) idag var det sista gången och vi delade mailadresser men som den fb-nörd jag e så letade jag upp dom som fanns där :) alltid roligt att kunna uppdatera sig där istället för genom en mailadress :)


Gabriel, Zakarias och Wilmer hade haft det jättebra hos farmor och farfar man ack ack vad Gabriel har haft det jobbigt ikväll med sina tics. . .för mycket idag :S vilken balansgång det är. . .jättesvårt att följa det hela tiden nu när han har fasta tider i skolan. . .får ta det lugnare resten av veckan. . .


ikväll har jag och Anna varit på snöprommis med dogsen :) alltid lika trevligt!!


ska läsa på mer om inkallning :) måste funka bättre. . .


nu blirdet c-vitaminer i form av apelsiner och sen ska jag försöka läsa lite ikväll igen innan jag somnar!!


Kramen alla!!

Av Theres - 29 november 2010 10:24



har haft en supermysig helg med familjen   


i fedags så vart det tacomys och film på tvn :)


i lördags så vart att mäblera om hela vardagsrummet, soffan och soffbordet slängdes, Pär hämtade lite andra möbler och jag möblerade om allt . . .det blev sketabra!!!

till lunch hade vi Pärs jobbakompis och hans familj på besök, det var supertrevligt :) sen skulle Gabriel på innebandyträning och jag vart hemma och mös med de små killarna :)

på kvällen vart det bara MYS!!! vi strök och hängde upp gardiner och donade med stjärnorna som nu står i fönstrerna och gjorde iordning en adventsljusstake!!


söndagen gjorde vi till en familjedag :) sovmorron till 8.30 sen blev det pulkabacken och lite lunch i magen, efter filmen slappade vi framför en film medans Wilmer sov. . .

efter det var dags för julskyltning här i Ingelstad!! supermys med massa snö som föll och tomte!! Wilmer fick sin första pulka också, han var helt överlycklig!!!


nu ska jag göra oss iordning för det e dags för sista träffen på ADHD-kursen på Bup, är alltid mysigt att umgås bara med Pär!!  



Av Theres - 25 november 2010 23:47



helt underbart väder att vara ute på promenader med Svante i!!!


hoppas att det ligger kvar läääänge, jag bara älskar det. . .ungarna e helt lyriska, det gör ju inte saken sämre direkt ;)


idag har vi varit ute lite och myst i snön och i em var jag med de 2 minsta killarna på Bvc på 5,5-års kontroll och 1,5-års kontroll så bägge fick varsin spruta, inte så uppskattat. . .


ikväll var det även bio för de 2 stora pojkarna, alltid lika mysigt att sitta där med dom, idag var även Camilla där så dår vart man brädad av Zakarias, tur kanske för Gabriel kröp upp i knät och mös :)


nu ikväll har jag varit på prommis med Svante, helt underbart!!!


men nu blir det sängen för att sova lite innan man ska upp igen och lämna Gabriel i skolan med de andra 2 på släptåg :)


Nattisen!!


cya!!

Av Theres - 24 november 2010 21:39



har precis kommit in efter en underbar prommis ute i snövädret :) helt galet vilken energi man får :) måste köpa en ny halti till Svante bara :)


Zakarias & Wilmer e fortfarande inte helt 100. . .så tråkigt, Zakarias har varit hemma 2 veckor nu. . .börjara kännas att man varit instängd i 2 v. . .DRYGT!!!


Gabriel och jag ska till Bup nästa torsdag, först på invägning och mäting och lite medicinsnack och efter det ska vi snacka om hjälpmedlen vi fick. . .hoppas han inte gått ner för mycket :S honom vill man trycka i  mat och en annan vill bara skita i att äta hihihi


nattisen <3

Av Theres - 22 november 2010 11:09

Jag kan knäppa den:) :) :) hoppas jag kan fortsätta i samma takt. . .


jag vill ju kunna ha den och andas samtidigt. . . helst iaf. . .

bara att kämpa på men shit vad stolt jag blir över mig själv :)


här hemma e det sjukstuga idag. . .G=38,1 Z=38,5 W=37,2

hosta = Z & W

snorig = Z & W

rsatlösa = G & Z

gnälliga = W!!!!!

vaken på nätterna = W!!!!!!!


Cya!!!

Av Theres - 21 november 2010 20:32



vaknade, gick långprommis med Svante, drack frukost :) började vika in tvätt, fick underbart god lunch av farmor och farfar, rotmos och kött mmmm, fortsatte vika tvätt, gick ut på prommis i mörkret med hela familjen, handlade i affen, vinkade till Anna i sin nya lägenhet, gjorde varma mackor, läste Harry Potter för kidsen och nu sitter jag lite i soffan innan jag ska hänga upp lite tvätt. . .


vi har haft en bra dag med mycket tjat om Star Wars II-spelet :)


CYA!!

Av Theres - 20 november 2010 23:47



Wilmers hjärnskakning har nog gått över men har bytts ut mor en vidirg förkylning. . .Zakarias har fortfarande feber och Gabriel fick feber idag :S nu är jag less på skiten. . .

mitt i allting så härjar det ADHD-utbrott och Tourettes ångest. . .


Zakarias fick idag äntligen sitt DS med spelet Star Wars II !!! sååå roligt är det tills ma fastnar och inte kommer längre. . .nu orkar jag inte vara vaken mer så jag tar med mig DS:et och går helt enkelt och lägger mig efter tandborstningen!!


Nattisen alla!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards