Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under mars 2011

Av Theres - 30 mars 2011 09:23


Såå många som skriver på sina bloggar just nu om hurvida det är rätt eller fel att lämna barn på dagis vid 1 års ålder. . .


Jag tror att alla har rätt att göra som dom känner är rätt för deras barn och familj men jag tror också att många föräldrar idag lämnar sina barn för lätt. . .många tror att barnen behöver pedagogisk stimulans. . . Vad kan en 1-åring behöva mer än sin familj??? Jag förstår inte det. . .

Vi har valt att ha våra barn hemma länge och leva på lägre inkomst. . .Gabriel var 3 år när han skolades in, då kunde man förklara för honom att mamma eller pappa kommer snart och hämtar dig och han förstor det =)) Zakarias var 2,5 när han skolades in och det kändes bara bra för han följde bara med sin storebror in hos dagmamman och så var dagen igång. Till detta hör också att jag jobbade bara 50% de första åren och när jag sen ökade % och de hade börjat på dagis eftersom dagmamman fick sluta när de var lite äldre så visade det sig att våra barn inte är några dagisbarn alls. . . Gabriel har nu sina diagnoserKombinerad ADHD och Tourettes syndrom och Zakarias står i kö för utredning för ADHD och vi känner att vi har gjort rätt av hela våra hjärtan!!!


Wilmer då som snart fyller 2 år är fortfarande hemma på heltid och kommer så vara tills han kan börja på allmän förskola vilket här är när han fyller 4 år =))

Vi tror att barnen har det bäst hos sina föräldrar, tror man något annat är det lite ledsamt kan jag känna. . .


Nu ska jag pussa litepå Wilmer och ska han sova en runda inann vi ger oss ut för att hämta hem pojkarna igen =))


Puss på er!!

Av Theres - 29 mars 2011 11:56

Idag vart jag iväg och lämnade killarna, Wilmer satt i vagnen med sin feber och grymma hosta och drack jucie =))


Först så fick jag fatt i Gabriels kf. K och då drog jag listan jag hade att ta med henne och det gick nog bra. . .får se om det blir något resultat??

Fick iaf reda på att även om alla jobbar under samma tak så samarbetar dom verkligen inte "...vill inte lägga sig andras arbete. . ." Jösses!! Det enda jag ville var att dom kunde väl prata ihop sig om ett och samma barn som alla jobbar med. . .

Märkligt i mina öron. . .


Så jagade jag efter rektor R som är chef för mattanterna men ack det var lättare sagt än gjort så efter 20 min så lämnade jag ett meddelande att han kunde ringa mig. . .och det gjorde han ganska snart efter att jag kommit hem. . .

Då drog jag min lista jag hade ämnad för honom och det gick bra så nu hoppas jag på resultat inom snar framtid!!!


Jag ska även starta en bok som Gabriel ska ha i väskan som alla som har med honom att göra kan skriva i om det har varit något utöver det vanliga under dagen. . . Nu har vi nämligen ältat något som jag inte ens vet när det hände i över 3 v. . .tjatigt, kan jag bara få reda på det samma vecka iaf så kan jag ta det med honom och då behöver han inte älta det i sitt lilla söta huvud. . . Utan gå vidare mycket fortare och lägga sin energi på annat!! Gud vet att han behöver det!!


Amen och Puss!!


Av Theres - 29 mars 2011 11:21

Mammas lilla hjärta mår inte bra. . . Hoppas detta går över snart.


Puss

Av Theres - 28 mars 2011 11:46

Mammas hjärta!

Av Theres - 28 mars 2011 07:33

Host host host. . . Lille hjärtat e inte piggt. Hoppas vi kan lyckas bättre med resten av kuren! Nu ska jag snart lämna Gabriel =) måndag morgon. . . Puss!

Av Theres - 27 mars 2011 17:48

 


Lik kusinen mer än man kan tro. . .

    


Diskar med morfen faktiskt!!

  


Hjälper våren lite på traven   

    


Zakarias och morfen.

   


MIN make   

  


Grabbarna Grus ;))

   


Isch!!!

   


Tröttisen, febern börjar komma. . . .sov ute i över 3h. . .

 


Ett vårtecken som Gabriel har tagit kort på =))


Av Theres - 27 mars 2011 17:40

Dubbelsidig öroninflammation! Kall hemmagjord drickyoggi är inte fel då =) Puss

Av Theres - 27 mars 2011 13:29

Här sitter vi och myser på jouren, jag och minihopp =) det vill inte sluta rinna ur örat och jag vägrar en sån natt till. . . Puss mitt minsta hjärta!

Ovido - Quiz & Flashcards