Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under april 2011

Av Theres - 29 april 2011 22:28

Man kan sammafatta det som så att dagen började kasst och nu slutar den kasst, kan verkligen bara bli bättre imorgon!!


Stressigt när jag skulle lämna Gabriel och det hjälper inte att man möter en massa inne-mammor som tittar på en som om man vore ett UFO när man kommer försent med sitt barn till skolan. . . Vi hade börjat bråka redan innan vi kom hemifrån, riktigt arga både han och jag, mest jag antagligen. . .

Sen rullade dagen på väldigt bra, vi hade mys jag, Zakarias och Wilmer. Sen fick vi med oss en kompis till Gabriel efter skolan och dom lekte jättebra och det flöt på.

Pär kom hem från jobbet och det var lugnt och vi gjorde iordning en väldigt förväntansfull kille som skulle på Vårfest som Föräldraföreningen anordnar varje år, supermysigt att dom gör det =))


 

Knappt 2 timmar senare så kom den här killen hem:


  


Helt själv kom han hem. . .hmm. . .Vi frågade om det var slut och lite så som man gör när man är lite småchockad över att ens 7-åring kommer hem själv från en fest innan den är slut. . .


Jag traskar bort och hittar en mamma som vi känner och rekar läget och hon kunde inte säga att det hade hänt något speciellt. . .

Hittade en annan mamma och jag påpekade lite fint att han hade kommit hem själv och hon bad om ursäkt och så. . .


2timmar senare igen så har vi en kille som är otröstlig för han har varit helt själv på festen och gått runt i 2h utan att leka med någon. . .Han har inte ätit för han inte ville äta själv. . .osv osv osv. . .


Mitt hjärta blöder och vi vet verken ut eller in. . .

Han kommer ihåg saker som hände på draken för snart 3 år sen. . .

Ska man flytta??

När är nog nog??

Vad ska man göra??

Lilla hjärtat mår jättedåligt, han känner sig ensam i en lokal med ett pra hundra barn och vuxna. . . Vad finns kvar då??


Nu ska jag iaf lägga mig för att få så mycket sömn som möjligt if Wilmer inte behagar sova i natt. . .han mår fortfarande lite tjyvens. . .


Nattisen!!



Av Theres - 28 april 2011 12:05

  Vilken underbar vår/försommar vi har fått. . .men gick det inte lite fort??


Nu har vi teat me bästa "tiina" och snart ska jag väcka Wilmer och hämta hem killarna =))

Sitter just nu och letar cykel till Gabriel. .. han växer som ogräs =))


Kram!!



Av Theres - 26 april 2011 22:50

Liten prommis med gossarna och lille "Dante-bus" =))

 
Av Theres - 26 april 2011 08:21


Vi har haft en underbar em/kväll i farmor och farfars hus, sugen blir man lite =))


Nu har vi myst hela morgonen och nu blir det en tur till stan <3


Puss!!


Av Theres - 24 april 2011 21:29

Hemma igen efter att firat påsk i Jät =)) helt underbart när man har kunna ligga i solen och sola och läsa medans kidsen springer runt och leker =)) Det är livet!!!


Så här såg pojkarna ut när vi åkte =))


   

2 Påskgubbar som är redo att ge sig ut för att önska alla Glad Påsk med egengjorda kort =))



  

Lillebror ville ock sminkas =)) Sötefisen!!


Nu sitter maken min och jag och myser i soffan framför en film och käkar minsann lite gotte =))


GLAD PÅSK ALLA!!!

Av Theres - 21 april 2011 15:46

Gå in på: http://lykkeliam.se/ och vinn ett påskägg!!







   Lycka till =))

Av Theres - 21 april 2011 15:32

Alltid roligt när man gjort fynd =))


SKALJACKA BARN


Denna blev det till Gabriel i st.146 =))



VINDFLEECEJACKA BARN


Denna till Zakarias i st.128 =))



SKALOVERALL BARN


och till sist denna till Wilmer i st. 104 =))


och allt till halva priset!!!


Lycklig dag!!!



(man kan ju tro att jag har humörssvängingar)

Av Theres - 21 april 2011 09:21

Nu börjar jag verkligen känna mig otillräcklig. . . Zakarias är nyopererad och hur rastlös som helst och vill hur mycket som helst. . .


Stackars Gabriel som är uttråkad och har påsklov vill ju hitta på hur mycket som helst men kan inte pga sin lillebror, inte den bästa situationen direkt :S


Wilmer som är nöjd mest hela tiden =)) och bara glider runt på sin bil hela dagarna =))


Igårkväll var vi och grillade i skogen och GUD VAD GOTT!!!! Galet underbara smaker med riktigt kryddigt grillat kött och potatissallad med chili och ceasarsallad =)))))


Men nu ska jag luska ut vad vi ska hitta på idag. . .Växjö eller T-ryd??? Det är frågan . . . .  I värsta fall får jag fråga kidsen vad dom tycker =))



Puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards