Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under juni 2011

Av Theres - 30 juni 2011 22:45

Han följer sin storebrors spår och är supergo och lugn när vi inte är hemma men så fort vi ska vistas hemma så kommer ilskan och utbrotten som verkligen inte är av denna värld. . . han blir sååå rackarns arg att han skriker tills det inte kommer något ljud, inte för att han tappar rösten utan för att det helt enkelt behövs luft för att stämbanden ska vibbrera. . .när han blir blå får man dunka till honom i ryggen för att han ska komma igång igen. . .

Han har även vunnit farmor och farfars hjärtan precis som sin storebror och han kommer undan med det mesta precis som Gabriel. . .detta tyvärr på Zakarias, som är mellanpojk, bekostnad. . .

Zakarias som hela tiden får höra "Nästa gång är det din tur att: följa med till Petter, sova över, komma upp själv, följa med till husvagnen osv osv osv. . .Blir aldrig hans tur bara. . . Hjälper ju inte att säga ifrån heller, för det ärsamma visa varenda gång. . . Senast igår frågade hon om inte Gabriel kunde följa med när Annlo (faster) och Petter (kusin) kommer ner till husvagnen så att Petter fick nån att leka med utan en tanke på att kanske Zakarias skulle uppskatta och får vara med och leka med honom själv utan att hans storebror är med och bildar en alians med Petter mot sig. . .

Zakarais har även han börjat ticsa =)) Han följer former med huvudet så som: tvns form, bokstäver tja alla konturer =) Vi får väl se om det stannar vid tics som växer bort eller om han får diagnosen Tics eller Tourettes syndrom =) Gullungen!!


Nähepp nu ska jag ut med en illafisande hund på kvällsturen som blir runt dammen =)


nattisen    

Av Theres - 30 juni 2011 16:29

Haha bara lite trött!! ;)

Av Theres - 30 juni 2011 16:27

Dagen har varit helt oki tills nu. . .


Gabriel hade hem en kompis så vi käkade lite sen lunch,cyklade och badade och efter det så har vi käkat glass och släta bullar =))


Men nu till det som gör mig något arg. . . Medans jag vart ute och skickade hem Gabriels kompis så hade Zakarias bestämt sig för att måla med ansiktskritorna på sig själv men även på vår vita soffa :S Behöver jag nämna att färgen han valde var SVART!!!


Nu blir det at dra av alltihopa för att hoppas på att det försvinner i tvätten. . .


Gårdagens lärdom stod jag för: Att torka av ett gammalt fönster med en handuk slutar med att man kör genom handen genom det första glaset och jag skar mig på tummen och mitt i handen. . .


Dagens lärdom: man kan nog bli retad om man går i vattenbrynet naken när ingen ser en men om man får en 20 år gammal cykel så blir man nog inte det. . . (Svärmor)


CYA!!

Av Theres - 30 juni 2011 00:39

Visst blir man sugen ;) Haha Jag älskar dig!! Maken min :$

 
Av Theres - 29 juni 2011 23:16


Efter en underbar helg i Jät så fortsatte vi att mysa genom att låna farmor och farfars hus =)) medans som har varit i Timmernabben. . .


Vi har verkligen tagit dagen som den kommer och bara slappat, badat i poolen, solat, lekt, ätit, vart på lekplatsen, kikat på filmer mitt på dagen MEN ändå så har han varit väldigt ostabil, Gabriel. . .utbrott av ilska och ångest. . .i natt började han även drömma mardrömmar. . . Ikväll vart vi på Musik i sommartid i kyrkan och mös bara Gabriel och jag det gillade han verkligen. När han sulle sova så efter en stund så ropade han "NEJ, jag vill inte" då trodde jag att han redan sov men när jag kom in så sa han "min hjärna vill att jag ska drömma dom där dumma drömmarna igen, mamma, men jag vill inte det" Så nu har försöker vi hitta vägar igen för att lura dom dumma tankarna som dyker upp och hjälpa honom att vinna/lyckas =))

Kan nog bli en liten tävling igen av det hela och ett pris. . .

Idag har vi varit på ÖNH och dom har kikat i hans hals men kunde dock inte se något, nästa steg är att söva honom men hon ville vänta till efter helgen. imorgon ska farfar till sjukan och ska lämna in en pensel för att läkaren ska ner till röntgen för att se om metallen syns på röntgen eller om den är "genomskinlig" för isf så kanske det blir återbesök redan innan helgen. . .han käkar sämre och säger att metallbiten sitter i halsen. . . jaja vi får la se. . .


Nyss tappade jag upp drygt 3 l flädersaft på flaskor och snart blir det att göra en ny omgång =) Dags att plocka bär snart också =)) Mer hemmagjord saft, är ju helt underbart gott =))

Ska köpa hem Agave nektar med som sötningsmedel =)) då grabbarna inte tar det helt väl med en massa socker. . .


Lite tv till och sen sängen, imorgon blir det städ och röj här hemma och ett nytt försök att göra dagen så bekväm som möjligt för alla 3 barnen =)


kramen   



Av Theres - 29 juni 2011 13:17

Det kostar att ligga på topp. Varit ute med brorsorna och sprungit i dagarna 3 nu. . . Snart ska jag med Gabriel till Öron-Näsa-Hals :) dom ska se if det finns något i halsen. . . Zakarias får följa med så får vi se om dom kan kika på hans näsa också :) kram i solen!!

 
Av Theres - 29 juni 2011 01:44

Sommaren när den är som bäst :) Jag älskar verkligen min familj :) Varma kramar på er alla!!

 
Av Theres - 27 juni 2011 10:33

Efter en underbar helg så är det dags att ta tag i saker :) snart 50 min på biken :) härligt!! Sen en snabb dusch och sen packa ihop oss så går vi till poolen :) Gabriel har mått hyfsat bra i helgen med några psykbryt. Det mega igår när vi kommit hem, allt släppte la då. . . Hoppas det kan hålla en jämn nivå nu ett tag, har fått en list på människor jag kan ringa, hade dock behövt handgripliga tips på hur jag ska göra när han får det och jag är själv med alla 3 själv!! Man kan inte få allt antar jag. . . Puss alla nu drar vi ut i solen :)

 
Ovido - Quiz & Flashcards