Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under oktober 2011

Av Theres - 31 oktober 2011 16:26

Zakarias gick till famor och farfar och ska vara där tills imorgon =)) Saknar honom galet mycket!!! Är verkligen inte van vid att vara utan honom. . .


Idag är första dagen på höstlovet och jag, Gabriel och Wilmer har haft pyjamasmys hela dagen och bara myst och gosat inne med filmer, pizza och lite glass =))


 


 


 


 


 


Nu blir det snart att laga kvällsmat med maken =)) Helstekt ytterfilé med pressad potatis men brunsås och sallad =))


Kram  



Av Theres - 26 oktober 2011 10:58

http://minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma/tavling-crocs/#comment



Kika in hos Mirka och vinn valfri barnsko från Crocs =))


image1_169879575


LYCKA TILL!!!


Av Theres - 26 oktober 2011 10:58

http://minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma/tavling-crocs/#comment



Kika in hos Mirka och vinn valfri barnsko från Crocs =))


image1_169879575


LYCKA TILL!!!


Av Theres - 24 oktober 2011 19:30

Ibland går det fort och OJ vad man blir förvånad. . .

Idag när jag lämnade killarna i skolan så stötte jag på en lärare som Gabriel ha ibland, vi pratade lite om att vi glömt lämna in åtgärdsprogrammet och att inte fritids kommit igång och dä kommer "käftsmällen" att honom även är bekymmrad över att han inte kommer nå målen för 2:an :S  och att han hade hög frånvaro. . .

Han har varit borta 9 dagar, kan inte jag tycka e så mycket men visst ligger hennes tid med honom på dom dagarna så drabbar det ju henne. . .

Detta med målen kändes lustigt då jag träffar hans Kf nästan varje dag och hon har inte sagt någonting. . .


Lipfärdig och hormonstinn ringer jag till Pär och beklagar mig varpå han ringer upp rektorn och ifrågasätter vem man ska lita på. . .dom kommer fram till att ett möte inom det närmaste vore på sin plats. . .


17.16 ringer mobilen och det ska bli möte imorgon kl.12.00 MINSANN!!!


Nu ska jag gå igenom min lista med frågor jag har skrivit ihop till mötet som Pär får gå på imorgon då jag bara lipar för allting just nu och skulle jag göra det där så blir jag BARA jätteARG!!


Nu blir det kvällsmys i soffan med maken nu när alla gossarna ligger i sina sängar =))


Kram på er

Av Theres - 21 oktober 2011 08:46

Här sitter jag färdig med alla kidsen och mig själv, alla har ätit frukost och är påklädda så när som på ytterkläderna =)) och väskan är färdigpackad också =))

Så om 15 min ska vi ta oss neri trappan och ta oss ut för att ge oss till stan på äventyr. . .

Igår provade killarna sina vinterkläderfrån förra säsongen och dom passade allihop =)) SÅÅÅ SKÖNT!!! Behöver inte shoppa det förräns nästa år =))


Zakarias hade kissat ner sig igår men eftersom man har en dag i veckan som man får "misslyckas" så fick han sitt lego iaf =))

Idag är Gabriels sista dag så nu håller vi tummarna för att han ska städa sitt rum även ikväll utan protester så får han sin målarbok med pennor han också =))


Nähäpp nu ska jag kolla shoppinglistan en gång till innan vi åker, ha det bäst alla!!

KRAMEN!!


Av Theres - 20 oktober 2011 11:27

Update =)


Zakarias har nu snart haft torra överdragsbyxor på Myran i 8 dagar så idag ska han få sitt efterlängtade StarWars-lego =))

Det svåra är att inte personalen förstår problemet utan undrade "När ska han växa ifrån det här?" Hmm. . .

Han är själv väldigt nöjd med sitt häfte från Bup som han visa för allt och alla =)) Så förklarar han gärna att han har ADHD med stora bokstäver ;) Vilker i hans värld betyder att han har svår ADHD =)) Sötnöten =))


Gabriel har varit hemma nästan hela veckan, fick ont i magen i måndags kväll och det har hållt i sig nästan tills nu men han leker och skriker som vanligt. . .


Imorgon ska jag ge mig in i något jag inte gjort på länge. . . In till stan och shoppa med alla kidsen själv ;)) Underbart roligt ska det bli, hoppas jag får igång avståndslarmet bara. Det skulle finnas något sorts handtag som man kna ha runt barnens handled när dom håller i vagnen eller något annat som gör att man inte tappar bort dom och NEJ EN SELE ÄR INTE ETT ALTERNATIV!!! Då jag tycker det är förnedrande att klä en 6-åring i sele. . .usch nä. . .


Nu ska jag fixa lite lunch till mig och Gabriel, Wilmer sover som en liten gris i sin säng =)) Sen ska vi hämta Zakarias i skolan och sen hem och mysa med lite tårta =))


Kram på er!!

Av Theres - 13 oktober 2011 12:29

Jag har en jobbig svacka just nu. . . Trött på att behöva slåss en dom stora killarna HELA tiden :s att det inte någon gång kan gå smidigt, bara 1 ggr. . . Jag har nog aldrig saknat mamma så mycket som jag gör nu!! Det är helt galet att man kan känna sig så tom, bara vilja ha en kram, känna hennes lukt omge mig en gång till. . . En klapp på huvudet som säger mer än tusen ord. . . Som förstår mig hur jag än beter mig, tänk att nästan 11 år senare känna såhär. Jag kommer aldrig ge upp för pojkarna men vad jobbigt det ska vara då!! Nu ska jag snart upp och hämta hem dom,

 
Av Theres - 4 oktober 2011 14:54

Undrar om inte det är enda lösning egentligen. . .

För att hämta 2 special edition-kids vid samma tidpunkt efter skolan är då fan helt omöjligt :S

På Myran blir dom inte helt nöjda när man är sen och där är det nästan alltid något att prata om (lustigt ;)) och i Gabriels klass så när dom slutat så har dom ingen koll på vart dom tar vägen när dom gått utanför dörren :S

Både Zakarias och Gabriel är ju såå beroende av rutiner så vem ska jag hämta tidigare, som inte bryter ihop för att dom missa "slutet"??? Zakarias som har svårt att förstå dagarna som det är. . .eller Gabriel som vars klass gärna inte slutar förräns 13.20 nu för tiden så då missar han ju inte 5 min utan 15 min helt plötsligt. . .

Möjligt att detta är ett I-landsproblem men för oss är det knepigt. . .

Jaja nu har jag iaf varit hos tandläkaren med Zakarias som inte fattade då både jag och sköterskan förklarade att han inte könner smärta men att han nu säger att han har ont "det gör ont när man slår i."

Hur kan man bott här i såååå många år och ändå inte verken kunna prata riktigt eller förstå svenska det är ju helt sjukt!!! Jag hade henne 1 gång när jag var mindre sen bytte mamma åt mig och vi har gjort detsamma för våra barn men nu var det bara hon som var där idag :S GRRR!!! Ska minsann ringa in till stan lite senare ;) "Jag kan ju hjälpa honom att dra ut den men. . ." Men vad då??? Nu pratar vi om en pojk som inte känner smärta men som har fått både alvedon och ipren för att han har ont HMMM. . .vad fattar man inte då??? MYCKET skulle jag vilja påstå. . .


Nu blir det iaf mellis och mys =))


Kram på er =))

Presentation


Theres heter jag. Jag bor i ett lagomt stort samhälle med min man, våra 5 barn och kanin och hund!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards