Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under februari 2012

Av Theres - 29 februari 2012 13:13

Har inte varit helt pigg än men nu börjar det ordna upp sig =)


I helgen vart det fullt upp som vanligt,

Zakarias hade utslag varje gång vi vart i affen. . .fattar fortfarande inte vad det är. . .

     

Pär va hemma i måndags med då vi vart till Bmm och träffade en läkare som verkade tro att det var vi som ville ha en igångsättning. . .jaja, vi får se hur det blir när det närmar sig. . . Vi har tid för det iaf. . .


Zakarias kom hem igår och jag står halvvägs upp i trappan och undrar vad han har gjort i nacken. . .då har gossen dragit en "lian" (jättetjockt rep) fram och tillbaka i nacken så det har gått hål. . . JIPPI!! Det var fösta gympan det. . .

Shit vad bra det går för dom att ha extra koll på honom. . .fattar inte vad som ska krävas för att det ska hända på riktigt att dom har det. . . vad ska hända liksom?? Han pinkar ner sig nästan varje dag och detta är inte första gången han skadar sig där som dom inte vet något om. . .

Måste man börja 1an för att få extrahjälp?? Hmm får nog snart bli ett samtal med rektorn för att ställa dessa frågor igen. . .

   

Alsolomslag över natten hade han. . .hoppas det inte kommer något skit i det under dagen men med hans tur så lär det väl bli något. . .kan inte tänka mig att dom där repen är rena direkt =)

Han har haft det tuffe senaste månaden så nu hoppas vi att det vänder för honom!!


Nu kommer snart farmor hem med killarna och då vankas det mellis =))


Kramen   



Av Theres - 25 februari 2012 13:45

Förverkarna var ett faktum hela fm men nu har Wilmer och jag sovit en stund så nu är man me på banan igen =))

Gabriel har ärvt ett skrivbord så då vart det bara att möblera om hans rum igen. . .me jösses vad bra det blev =))



Nu äter vi återigen klämda mackor ;) det har vi fått dille på just n verkar det =)


Kramen på er så länge   


Av Theres - 25 februari 2012 08:25

Vi lyckades inte få i honom kåvepeninen igår utan vi gav honom en ipren istället och peppar peppar han har minsann sovit hela natten lång =)) Det var så jag vaknade vid 4.50 och undrade varför ingen var vaken. . .haha


Nu ska det bli frukost-mys med klämda mackor istället för igår när det blev lite nässelutslag och doningar istället. . .


Kramen    

Av Theres - 24 februari 2012 20:49

Natten spenderades med en skrikande Wilmer som hade superont i örat. . .så vi har nog sovit ca 3 h sammanlagt. . .

Så idag ringde vi vc igen så Pär fick ta sig dit medans jag och Jonathan begav oss till stan för att lyssna på bäbisen och mäta magen. . .där såg allting fint ut =))

När jag skulle till apoteket för att hämta ut mera Mollipect så ringde jag till Pär först för att kolla om Wilmer skulle ha något och jodå, dubbelsidig öroninflammation hade han. . .Pär visste inte att ingen av våra barn inte fixar Kåvepenin så det var det han hade fått utskrivet. . .och mycket riktigt får vi inte i honom det. . .så vi får la se hur det är på måndag. . .


Ikväll var första gången vi var ute hela familjensen jag vet inte när. . .Vi vart en tur te affen för att handla lite fredagsmys. . .innan vi hann så långt som till lösgodiset så säger Gabriel att Zakarias sitter på golvet framför och "tittar" på det. . .hmm börjar ana oråd men orkade inte ta det just då. . .dom fick det dom ville och vi begav oss hemåt. . .när vi kommer hem så springer de stora upp och börjar bygga med det lego dom fått i affen, när jag kommer upp och sätter mig bredvid Zakarias är det detta jag ser:


   

Stora nässelutslag i hela ansiktet och på händerna som drog sig upp mot armbågarna. . .(det var mycket rödare i verkligeheten)


Efter ett samtal med 1177 och Jouren så gav vi honom tavegyl och nu har han varit uppe i nästan 2h efter det så nu får han gå och lägga sig. . . Imorgon ska vi till affen för att kolla vad den godisen innehöll som han pillade i sig. . .


Nu ligger minsann alla gossarna och vi ska svulla i oss godis =))


Kramen   


P.S behöver jag säga att vi är minst sagt j-ligt trötta på sjukdomar just nu. . .D.S

Av Theres - 23 februari 2012 18:25

så kom han hem från jobbet, mer efterlängtad än vanligt <3<3<3<3


När dom stora vid lunch hällde ut ett glas saft så vart jag bara trött och pratade med dom om att man inte gör så. . .bla bla bla bla. . . men det hade nada effekt så då bytte jag metod och sa att lyssnar inte dom på mig så lyssnar jag inte på dom. . . Så i fortsättningen så får dom bestämma själva hur dom vill göra saker och ting. . .för jag har tjatat färdigt. . .


Har nu insett hur nära det kan vara tills 4an är här!!! SCARY!!!!

Jag kan vara gravid men börjar dock få lite ångest inför förlossningen (igen). . .men ut ska den ju. . .

Ska till Bm imon och lyssna på hjärtat och på måndag ska Pär och jag träffa läkaren för att med henne planera förlossnngen. . .dom vill sätta igång mig redan i v 37 så isf den 5 mars :S


 

Snart är du här hos oss   


Kramen   

Av Theres - 23 februari 2012 11:35

Så här trött blir man när man har haft duster nästan hela morgonen =)


 


Kramen   

Av Theres - 23 februari 2012 10:22

 


Tänk att man kan bli så ARG för att man inte får ha sin favvotille och tutte. . .men har man kräkt ner det så har man. . .


Nu växer tvätthögen igen. . .hoppas det är ledigt ikväll!!


Kramen   

Av Theres - 23 februari 2012 08:24

Blev minsann inte väckt förräns 7.30 idag!!!!! Underbart!! Visst har Wilmer och jag pratat under natten men inte i närheten av det som varit senaste veckan. . .


När jag kom ut så låg alla grabbarna i en hockeymys-hög i bäddsoffan som varit vår bästa vän nu när dom varit sjuka =)


 

Man blir ju varm i hjärtat. . .och vad det gäller att njuta av dom små stunderna!!!


Här kommer en bild som pojkarna tyckte var jätterolig på minibrorsan =))


 

hahah


Nu blir det frulle här med alla mediciner. . .


Kramen   

Skapa flashcards