Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Theres - 22 januari 2017 22:13

God afton

Jag har precis satt ner rumpan i soffan men inte för länge för snart måste jag ner i källaren för att hänga dagens 5e maskin tvätt och det var bara toppen av isberget!
Idag har jag vikt och sorterat 4 kassar tvätt, av den STORA sorten från Gekås!
Tackar min make för att jag fick sova till nästan 10 för det behövdes inför denna skitdag!!
Kvällen började med att vi missade hundens signal om att gå ut så han kissade i hallen på matta och ena gossens uyekläderna som han "glömt" hänga upp på sin krok!
Så maken tvättade hallmattan och torkade golv och startade dagens 4e maskin tvätt.
Eftet det fick vi bädda rent i samma gosses säng ikväll för han hade "glömt" att han kissat ner den. När jag lägger in tvätt i en annan gosses garderob så kommer en bajslukt över mig och vi inser att en tredje gosse trampat i hundbajs med mina skor för ca 1200:- Slänga skor, tvätta rent i hallen. 5 sekunder senare inser vi att gossen som precis fått sängen renbäddad var nyss uppe och har då alltså trampat i bajset på golvet och gått och lagt sig i sängen. Bryt ihop och bit ihop!! Plockar ut utekläderna som vi precis tvättat för att slänga in sängkläder med hundbajs på! Bäddar rent, duschar av gossen. Lägger honom igen, hänger upp utekläderna på tork. För att vända mig om i tvättstugan och känner en ny stank?? Då har gossen som trampat i hundbajs även suttit i det och slängt sina byxor i tvätten utan att säga något! Här någonstans börjar lillsnufflan att skrika. Jag smsar Pär och frågar om han glömde ge henne välling innan han gick och jajemänsan!! Så upp och göra välling, hänga upp gardiner i sovrummet medan hon äter upp. In och byta flaska mot napp och dra upp speldosan.
Nu sitter bajsgossen på kökssoffan och väntar för att fundera ut hur det egentligen kunde bli så här. . .
Jag är helt slut i hela min kropp och själ just nu så imorgon på morgonen blir det yoga.
Imorgon ska jag träffa min läkare för vidare samtal om min sjukskrivning, så skönt att ha en läkare som förstår att jag är en superkvinna med superkrafter!!
Kram kram nu ska jag ner i källaren igen!

Bjuder på lite bilder från helgen!

Lite blommor från den lokala blomsterhandeln!

Både fredag och lördag har hon somnat på golvet lilla hjärtat!

Fredagsmys!

Trött Harry som sover gott under bordet. 

Gjort om ljusfatet på soffbordet!


Presentation


Theres heter jag. Jag bor i ett lagomt stort samhälle med min man, våra 5 barn och kanin och hund!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards