Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Theres - 22 april 2013 13:41

Mamma
Barn

M- Godmorgon, nu måste du vakna och klä på dig.
(Inte självklart på något vis för våra stora barn)
B- Grhm. . .
M- Du måste stiga upp NU.
B- Varför det??
M- Det är måndag och det är dags för skola.
B- Måste kissa först. . .
B kommer upp till köksbordet utan kläder. . .
M- Du har inte glömt något?
B- NÄÄÄ!!!!
M- Gå ner och klä på dig så gör jag macka till dig. Vad vill du ha på?
B- Jag vill inte ha nån macka!!!
M- Du måste äta för att kunna ta din medicin och orka med skolan. (Lägger all skuld på medicinen och skolan men orkar inte bry mig)
B- GRAAAA!!!
B kommer upp igen med kläder men utan strumpor. (Ingår inte det i kläder??)
M- Va bra att du har klätt på dig!! :)
B- Mm. . .
B sätter sig vi bordet och tar ett "musbett" på mackan och jag inser att han kommer vara sen till skolan idag igen. . .
M- Ta ett bett till.
B- JAA!! JAG SKA!!!
Inser nu att det ändå är lite bråttom nu. . .
Bråket eskalerar.
B- Jag måste kissa. :)
M- Ta ett bett till på mackan innan.
B kommer tillbaka.
M- Ät nu så du kommer iväg!
B- JAG GÖR JU DET!!!
M- Nu orkar jag inte tjata mer. Det är du som får förklara för K varför du blir sen. . .
B- Eller O för vi har gympa först :)
M- Ät din macka nu.
B- Ja. . .
Till slut är mackan slut, klockan är nu 8.00 och han börjar skolan kl 8.10 . .
M- Gå och borsta tänderna nu då.
B- Jag är på väg. :)
M- Bra! :)
B- Behöver jag överdragskläderna idag?
M- Vad tycker du själv?
B- Nä??
M- Jo det gör du det är kallt ute.
B- ALLTID DESSA KLÄDER!!!
M- Det är ju för att du inte ska bli sjuk.
B- JAG VILL VA SJUK!!!
Nu är alla kläder och hjälm på.
M- Hej då, jag älskar dig, ses vi sen.
B- Hej då, jag älskar dig, ses vi sen. :)

Denna procedur går vi igenom VARJE dag.
MEN det är BARA fyra dagar kvar denna vecka ;)

Kram på er alla som kämpar med våra älskade barn som har liknande svårigheter och bekymmer!!!


Ovido - Quiz & Flashcards