Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under oktober 2012

Av Theres - 9 oktober 2012 18:27

                 


Förra veckan så bjöd Zakarias sin lillebror på en gratis klippning. . .vilket resulterade i en trimmning på det kortaste :S

Sen vart det lite bilder från melliset i helgen då vi vart sååå julgrötssugna så det fick det bli =)

Den sista lilla godingen är från vår shoppingtripp då lyckan var en fläderdryck <3


Kram på er!!

Av Theres - 9 oktober 2012 10:18

Jag och de 2 små gossarna hade en mysdag på stan i fredags =) Lite ficklampor, tändare och bla en jättefin mössa till Moltas blev det och självklart en tur till Mc för Wilmers skull <3

           


Fyndade även dessa korgar med lock till vår nya fina hylla som vi har i hallen, med en liten update av mig så vart det sketasnyggt jue ;) Ska bara inhandla en till svart lite korg att ha uppe, fick visst plats med 3 där =)


Gossarna fortsätter med sina tvång så idag ska jag och Grodfot prata om vad han gör, varför, och vad som händer om han inte gör det. . .lite spännande faktiskt och skrämmande. . .


Nu ska jag passa på att vila lite framför en film medans Moltas sover och de andra på på skola och förskola =)


Kram på er!!

Av Theres - 5 oktober 2012 11:21

Påfyllning innan shopping, gäller att skaffa dom bästa förutsättningarna :) Kram

 
Av Theres - 4 oktober 2012 10:17

Alla vet ju hur ens hjärta blöder när ens barn inte mår bra eller har ont. . .oftast kna man sätta plåster på, blåsa lite eller gå till doktorn och få lite medicin. . .

Hur gör man då när ens barn mår dåligt i själen??

Gabriel har sina perioder där han mår jättedåligt och får ha hemma dagar/vecka från skolan då han tillbringar hela dagarna framför tvn för att inte behöva ta in några nya saker, det är liksom överfullt kan man säga och han får inte in en sak till. Man kan knappt prata med honom, föda serveras på plats och det går inte prata med honom just då. . .

Han förklarade för Pär för ett tag sen hur en del av hans tvång funkar och min hjärna hade nog brunnit upp tror jag om jag skulle hålla allt i huvudet som han gör inte konstigt han är trött!!

Zakarias funkar hur bra som helst i skolan men är ju helt slut när han kommer hem, pratade lite med skolan om det och fick till svar att det var det minsann fler som var WHAT??!! Självklart finns det fler som är trötta, det var inte det jag syftade på utan att andra barn tar sig ur det genom lite vila medanas våra barn inte kan vila utan bara kör på tills dom stupar för natten, ska jag behöva förklara precis allting för dom. . .verkar så.

Detta betyder ju att dom inte klarar av fritids för då skulle våra kvällar vara mer galna än vad de redan är ;)


Gick ju som sagt ADHD-kurs för ett tag sen och då fick jag veta att i vår fina huvudstad finns det en tjänst som heter Avlösarservis. Vilket innebär att man har hjälp från Soc, det kommer en person som hämtar barnen i skolan och stannar hemma med dom tills föräldrarna kommer hem. DET ÄR JU DET VI BEHÖVER!!!! Ringde till Sco och fick till svar: Om ni flyttar till Stockholm så. . . Aha är det så enkelt, vi flyttar från vår släkt och de vänner vi har som verkligen står ut med oss till en stad där vi inte känner en enda levande själv!!! Ja för det skulle våra barn må sååå bra av (ironi)!!


En annan sak jag har funderat mycket på är hur mycket hjälp man får med ADHD:n, föräldrautbildning, ADHD-kurs, medicin som ska dämpa symtomen. . . Men ångest, tics, tourettesen då???? Hur gör man när man måste hålla sina barn i 3 timmar, min hjärna tar slut, mitt hjärta BLÖDER, gråten kommer inte ut och man bara bygger på fasaden för att orka vara stark både psykiskt och fysiskt, hur gör man då??

När ens psykologs enda lösning är: Kan du be honom byta??

Hon har ju ingen aning om vad tvån innebär!!!!

Zakarias som rev sönder sig dagligen för han känner ingen smärta så att fiva tills det blöder är ju det enda sättet att veta att nu SKA det göra ont. Då kom svaret: Ta på honom vantar.


Pratade med en sjuksköt. om detta problem vi har och undrade vart hjälpen finns. hon skulle ta upp det i ett forum och nu väntar jag på svar men dag ska jag ta tag i det och ringa lite samtal. . .måste ju hända något snart!!


Nu ska jag först mysa lite med Moltas och Wilmer som kräver mammagos!!!


Kram på er som orkade läsa ;)

Av Theres - 2 oktober 2012 17:24

Att upptäcka sin skugga när man är 6 månader <3 Kram

 
Av Theres - 2 oktober 2012 13:21

Min sjuke lille trollkarl <3 nu ska vi slumra lite i soffan medans Moltas sover. Kram kram

 
Av Theres - 1 oktober 2012 17:44

Visst har jag världens bästa make? Ibland förvånar han mig så positivt att jag blir generad! Allt passade så bra i hallen :) en mysig lördag hos oss <3 Kram

 
Av Theres - 1 oktober 2012 11:34

En av många aktiviteter vi har sysslat med idag. Krävande! ;) Kram

 
Ovido - Quiz & Flashcards