Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under april 2011

Av Theres - 20 april 2011 15:27


Av Theres - 20 april 2011 13:21

  

Kan man missbruka äpplen?? Galet gott iaf och det går åt många då jag trycker i mig ett så fort jag blir sötsugen. . .inte alltid det hjälper men i många fall iaf =))


Igår vart jag och Gabriel på en runda igen, sist joggade han framför mig medans jag flåsande powerwalkade, och skrattade åt mig. . .men igår låg han en bit bakom och gnällde om att jag gick för fort =)) Det går bra nu kan man säga. . .

men då jag inte vart ansträngd alls så får jag nog fortsätta med intervallskiten istället och pressa mig för att det ska funka =))

Vem vet snart kanske jag joggar rundan själv =))


Så fort Wilmer vaknar ska vi till affen och handla det vi vill grilla ikväll efter Gabriels fotbollsträning =))


Puss!!

Av Theres - 19 april 2011 09:44

   Även mamma fick svida om =)


  Flummig man kan bli =))


  Jätteroligt faktiskt =)


    och doktorn som ska operera mig han ritade minsann en superfin bil på mig =)


    Vilka roliga saker dom har här. . .multifunktionella =))


  Mamma har lagt mig på op-bordet nu och jag ska försöka ta av mig plåstret men motoriken är inte på min sida just nu =)

 

Nu somnar jag gott till narkossköt.braiga berättelse om Bamse och hans vänner och rymdfarkosten =))


  Nu ligger jag på uppvaket och mamma väntar på att jag ska vakna =)


Direkt efter jag vaknat fick jag saft och en piggelin =) Sen hämtade barnsköt. Ella mig så jag fick åka upp till dagbarnvården igen =)


    Hinner upp till rummet, trött men hungrig som rackarns =)


  Jag fick ta kort på mamma som kikade på Hello Kitty-filmen vi hittade här JAG ÖNSKAR MIG!!!!



  Star Wars-åket rullades in då jag bara faller på sidorna när jag står upp =) Mamma tycker det ser tokigt ut =)) hihi


  Mycket film-mys blev det i sängen mellan varven =)


  En sista åktur innan vi dra hem nu, fast jag inte får behålla någon mat än. . . Men åker vi inte nu så hinner jag inte köpa nåt spel ju. . .PANIK!!!


Vi hann <3


Det var dagen den 18/4 då Zakarias "vyssades" för första gången =)


Kram// Zakarias





Av Theres - 18 april 2011 07:12

Nu är vi på väg till sjukhuset! Lite fnittrig och nervös är han allt, tur att farfar pratar sönder honom ;)

Av Theres - 17 april 2011 21:38

 

Redo att ta död på mig själv med intervallträning. . .


  

Att sova i solen <3


  Syskonen tar sig en pause =)



Nu ska jag sova för imon blir det att väcka Zakarias vid 5.30 för att han ska få dricka lite och somna om för sen kommer farfar och kör oss till sjukhuset där Zakarias ska opereras för sitt ljumskbråck =))


Puss och Kram!!

Av Theres - 16 april 2011 15:13

Filmmys med dessa 2 efter maten. Kärlek!

Av Theres - 16 april 2011 12:54

Det var längesen någon somnade i famnen så här. . . Än så länge har vi fått i honom medicinen =) vågar inte hoppas. . .

Av Theres - 15 april 2011 10:37

Att lärare kan vara så passens osmidiga. . .


Veckobrevet för vår 1-2a kom förra fredagen för v.15 och v.17, kanon tänkte jag och läste på vilka läxor det var och skrev upp dom på Gabriels tavla (vilket jag gör varje söndag) så behöver vi inte diskutera det. . .


Igårkväll kl.20 kommer Gabriel med en läxbok jag aldrig sett innan och säger att han ska skriva alla bokstäver han missat.

Jag: Det kan inte vara så många. . .

G: Joo.

Jag: Men du har inte varit borta så mycket från skolan.

G: Jag har inte velat göra det men nu måste jag göra alla tills imorgon.

Jag: Men Gabriel det står inte i veckobrevet så det kan inte stämma.

Detta utlöser ett 30 minuter långt utbortt som slutar med att vi bestämmer att vi gör det på morgonen.

Så idag på morgonen gjorde han bara den bokstav det stod "Läxa" på och när vi gjort den så kommer nästa chock.

G: Så måste jag ha ett kort med mig på Zakarias.

Jag: Varför det?

G: Vi ska ha med oss en sak som börjar på Z idag.

Jag: Nämen Gabriel det står inte heller i veckobrevet.


Detta utbrott slutar med att han har ett kort med sig på Za och att vi är 10 min sena till skolan där jag pratar med han Kf som inte heller visste om att han hade nån läxa till idag. HÄRLIGT!!! För Veckans Bokstav har dom med en annan lärare. . .


När ska dom förstå att Gabriel är i ett JÄTTEstort behov av rutiner och att det inte kan komma något spontant, att vi har sagt det i snart 3år nu men nej nej nej det fungerar i skolan. . . Sen att vi får igen det hemma 1000 ggr om spelar ju inte dom någon roll. . .


Trött, tröttare, tröttast JAG på skolan just nu. . .


Trevlig helg!!

Ovido - Quiz & Flashcards