Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Theres - 13 juni 2011 20:48

Just nu mår jag verkligen SKIT!!!


Har inte gjort det innan men nu är detsååå påtagligt att när han mår dåligt och ångesten kommer så vill han dö. Det hugger i våra hjärtan när han säger att vi vill att han ska dö, att vi inte vill ha honom, att han ser i våra svarta hjärtan att vi vill att han ska dö. . .

Jag förstår verkligen inte hur han kan må så dåligt. . .att ångesten kan vara så stark hos en 7,5-åring så att han känner att det är enda utvägen. . . Annan smärta som orsakas av att jag håller fast honom skriker han att det gör ont men det går inte jämföra tydligen för han vill ändå strypa sig, skära halsen av sig eller hänga sig, idag bad han oss att vi skulle hjälpa honom. . .

Wilmer gick under tiden runt och sa: "Glabel lessen?"

Zakarias valde att stänga in sig på sitt rum för att han ville inte höra. . .


Nu blir det lite tv för att försöka förtränga det lite. . .


Kram på alla som läser.

Av Theres - 13 juni 2011 10:59

Har nu på morgonen lämnat Gabriel i skolan, vart på miniprommis med Svante, börjat tvätta, prata med Bup, utfodrat de små killarna och tagit emot en kompis till Zakarias =)) Härligt när man vet vad som behöver göras. . .


Pratade med Gabriels psykolog om hans ihopbryt och att han sen förra helgen sover 1 ggr/dag ca 2-3 h. . . Man kan inte låta bli att bli lite orolig. . . Hon sa som hon brukar, att när han har en lugn stund att man ska försöka prata med honom, lätt för henne som vet hur hon ska formulera sig för att få reda på det hon vi. Men vi som inte har läst till psykologer då är är "bara" föräldrar hur ska vi veta vad vi ska fråga om för att få reda på det man vill. . .utan att starta ett utbrott.

Just nu har känns det som att vi gått tillbaka och har det jäkligt tufft igen, han är trött, grinig och ARG, med alla dessa känslor kommer ångesten som grädde på moset. . .man vet aldrig vad som triggar denna gången eller hur man ska lösa det. Förklarade för henne min oro över att det går ju bra när Pär är hemma och för då kan en ta hand om de andra barnen och förklara för Zakarias som självklart blir rädd när Gabriel byter skepnad, och att vi då kan bytas vid med att hålla honom, för det är GRYMT jobbigt, fattar inte vart den späda kroppen på endast 25 kg får sin kraft ifrån. . . Hon skulle iaf prata med överläkaren om detta, för fom torsdag så är det sommarlov och jag har de hemma hela dagarna själv. . .och kan inte styra över hans utbrott. . . Fick även ett akut-&remissnummer vi kan ringa efter kontorstid. . . Efter 2,5 år ick vi det nummret. . .jaja bättre sent än aldrig antar jag. . . Allting känns lite övermäktigt nu kan jag säga. . . Hur ska man göra när han är 10, 14, 17??? Vem ska hålla honom då. . . Jag blir rädd och ledsen när jag tänker på det. . .


Zakarias ska ha utspark imorgon på Draken och sen får han sommarlov han också på torsdag. . . I hans värld har han redan börjat på Myran (lekis) förklarar nog 10 ggr/dag att han ska ha sommarlov först men det går inte in. . . Han är väldigt överaktiv just nu och far runt hela dagarna och har VÄLDIGT svårt att koppla av på kvällen. . .bromssträckan äv rackarns så lång. . .


Vi testade att ge Wilmer ett glas vanlig mjölk i lördags kväll men ack vad den stackarn bajsade. . .bytte nog 10 blöjor mellan 23 och 5 på natten sen höll han på halva söndagen men nu har det ordnat upp sig igen så vi kan med ro inse att han är Laktosintolerant =)) Nu ska det inte testas mer vill jag lova =))


Nu ska jag fixa lite spagge och korvstroganoff till grabbarna som brottas inne på rummet sen ska jag hämta hem Gabriel och en kompis till honom, fullt ös hela dagen =))


Puss och kram alla som läser detta!!!  

Ovido - Quiz & Flashcards