Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Theres - 15 juni 2011 11:18

Som om jag behövde mer nu. . .


Vart till sjukgymnasten med Wilmer då han stukar foten 1ggr/v och han kan vakna på natten och superledsen och säger att han har ont i foten och vill att jag ska massera foten och sen somnar han om.

Efter en stunds övningar så kommer det: En del barn känner sig lite otrygga och vill ha beröring på nätterna när dom är mörkrädda. WHAT!!!!

Sen kommer nästa: En del barn kryper när dom vill ha uppmärksamhet, särskilt om de har äldre syskon. GRRR!!!!


Har aldrig hört nån säga så om våra barn, alla har alltid sagt att dom är väluppfostrade, trygga och kunde inte ha det bättre och denna bedömning gör hon efter 10 min!!!

Så mådde jag inte dåligt för Gabriel så är det inte bättre för Wilmer nu. . .

Han som somnar själv i sin säng och har nästan alltid gjort utan klagomål: Stäng dörren mamma. Säger ett otryggt barn så?

Han går fram till vem som helst och pratar och leker. Otrygg??

Han går iväg själv, kanske inte lika mycket som de stora men det måste ju vara bra??

Han kommer till oss om han har slagit sig eller om han är ledsen och visst kanske han inte får tröst lika fort som Gabriel fick men dom är 3 som ska dela på oss. Vi gör vårt bästa och har aldrig upplevt honom som otrygg eller att han skulle fejka att han har ont för att han ska få uppmärksamhet. . .

Att en 2-åring skriker i 2h för att han fick ont och trillade ihop på gräset skulle jag inte kalla att vilja ha uppmärksamhet utan mer att han har jäkligt ont!!!


Inte ska vi till henne mer det kan jag ju lova!!!


Nu har jag avreagerat mig lite =))


Vila en runda nu innan vi ska iväg och hämta pojkarna   


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards