Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Theres - 22 juni 2011 19:18

Vilken underbart bra hemsida det var och lite fler svar fick vi allt, framför allt något att visa Gabriel. Ett klipp från en film från USA med barn som också har Tourettes syndrom =)) vad glad han ska bli!!

http://www.sjalvhjalppavagen.se/default.asp


Jag har varit under isen i em, inte tål skrik (fel familj) har bara legat i sängen och haft det mörkt och svalt, ska snart krypa tillbaka dit var tanken. . . Trött som bara den. . .


Gossarna är lagda för imorgon ska vi packa inför midsommarfirande i Jät =)) Hoppas man blir piggare så man pallar med det. . .


Gabriel har haft det tufft dom här tre dagarna med fotbollsskolan men han har kämpat på och gissa om han är glad att han har klarat av det!!! Underbart!!

Hoppas dock att det håller i sig nu när vi ska till Jät =)


Ska fixa iordning han mp3 så han kan lyssna på musik när han behöver gå undan och så ska vi ha med oss böcker som vi kan gå med honom och läsa i =)

Han kommer behöva pauser även där. . .i värsta fall får vi köra upp till pappsen och pausa framför tvn lite.


Nu ska jag in i dimman med Citodon och Oxis


Kram alla   

Av Theres - 22 juni 2011 10:17

Jag har nu gått på Citodon och Oxis sen i måndags, idag har jag bestämt mig för att vänta till kvällen med att ta Citodonen och ta bägge på en gång så kanske jag sover hela natten. . . Pär är hemma så jag får VILA!! Jag blev ordenerad egentid av läkaren =)) Det ni!! han visste vad han snackade om ;) Tur det är fotbollsskola, men det är knappt han reder det, han är helt slut när han kommer hem på em och på kvällarna så är det utbrottsdags!!

Dessa jäkla diagnoser påverkar HELA familjen. . .


Psykologen från Bup ringde igår och vi fick en lista på vem vi kan ringa vilka veckor nu under sommaren tills hon är tillbaka. . .

Hon kunde ju se att han har svackor varannan månad ungefär. . .vi lägger det åt sidan och går vidare så vi hade ingen koll på detta. . .

I vanliga fall brukar det komma fråm något som har triggat det men denna gången har vi verkligen inte en aning och inte han heller. Jag låg och läste Mr.Tourette & jag igår kväll när jag skulle sova och shit vilken bok det är, det förklarar sååå mycket om Gabriels beteende. Pär och jag ska åka och lyssna på honom i höst, Pelle Sandstrak, han ska vara superbra, säger alla som hört honom.

Jag fick även veta att Zakarias har blivit tilldelad utredning så det kommer ske under tidig höst, SKÖNT!!! Tänk när de stora är färdiga, så underbart!!

Vi ska även få en tid efter sommaren då bådepär och jag ska in och träffa Sandra (psykologen) och Marie (överläkaren) för att få mer kött på benen när det kommer till Tourettes Syndrom och ångest. han är väldigt komplicerad sa hon, JASSÅ??? Tur hon sa det för vi började undra (ironi)!!!!!Sen ska vi även få in Zakarias på fritids och hoppas att han klarar av det men det tror jag för han trivs när det är full fart och kanske att vi ska söka dagisplats till Wilmer. JAG hade aldrig gjort det om det inte var för någon i familjens bästa. Gabriel ska komma hem själv ett par ggr i veckan så han får vila. . .Så det blir till att söka intyg och tillstånd. . .Så där sket sig vårdnadsbidraget. . .jaja, barnen går före ALLT!!!

Jag älskar verkligen mina barn, trodde dock inte att det skulle vara så tungt, en del kan säga att det är något hela tiden men det här kan ingen förstå som inte är inne i det själv. . .


Nu ska jag sova lite, för det göra jag ca 2 ggr/dag, medans pär år i stan med Zakarias och Wilmer för att lämna in min klocka, som jag är väldigt glad att jag försäkrade, så här i efterhand =)


nattisen alla   


Ovido - Quiz & Flashcards