Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Theres - 18 juni 2011 11:20

Vaken till och från sen kl 3.30 . .DRYGT!!! Wilmer ville vakna då och sen har han donat som bara den bredvid mig. . .

Gabriel hade ett mildare utbrott om övernattning hos farmor och farfar men jag försökte förklara på ett så pedagogiskt sätt jag kunde om hur han är som en knuten näve när han är borta eller i skolan men att när han kommer hem så öppnas handen för fort och då exploderar han. . .låter kanske invecklat men jag tror att det funkade faktiskt ;) Sen om det hjälper är en annan sak men vi har hittat ett sätt att förklara det på iaf. . . Inte direkt så att man får hjälp med sånt här, hade verkligen behövt det kan jag säga. . . man vill ju inte göra det till något dåligt heller utan att han ska må så bra med sina diagnoser som möjligt. Dom ska han ju lära sig att leva med. vi också, hela familjen, nu trillar alla pengar ner och faller på plats. Väldigt jobig insikt vill jag lova. . .

Det kommer inte gå över liksom, kommer inte försvinna bara bli lite gråare än svart/vitt. . .


Hakat upp mig lite på att man inte får mer hjälp. . . Hela familjen, Zakarias skulle också säkert må bra av att prata med någon om Gabriels utbrott. . . vi skulle det definitivt, Pär och jag. . . Gabriel skulle behöva prata med någon om sin ångest. . .som vet vilka frågor man ska ställa och vad man är ute efter för att komma framåt. . .


Nu bir det lite städ och röj, hoppas kidsen håller sig på "mattan" ;))


kram

Ovido - Quiz & Flashcards