Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Theres - 11 juli 2011 21:49

idag har jag och Gabriel spenderat em på CLV. . .sämre kan man ha det men även MYCKET bättre. . .

Vi åkte in redan vid 11.25 så vi gick till Mc där Ronald fick bjuda Gabriel på lunch =)) Mysigt <3 så stadsturen fick minsann en trevlig början =))

Sen skulle vi till avd 11 och där fick han emlas i bägge armvecken och på bägge händerna, behöver jag säga att han vart mäkta stolt över att han såg ut som en boxare ;)) Sköt. skulle även fixa så vi fick samtala med Doktor Erik om allt lite. . .lite frågor har man ju allt. . .

Sen åkte vi ner 1 våning för att träffa Marie, mycket trevlig överläkare som man verkligen kan prata med!!! Superskönt!! Henne skulle man stoppa ner i fickan och ta med hem hahaha. . . Gabriel gillar henne också och det är i vårt fall A & O!!!

Först snackade hon med Gabriel, sen vart det vägning och efter det så fick jag prata medans han väntade i väntrummet =))

Vi kom fram till att testa att höja dosen ytterligare 5 mg så vi hamnar på 35 mg. . . Men jag skulle kolla med Doktor Erik. . . Hur det låg till med magsäcken och allt. . .för just nu får inte Gabriel gå ner ett gram till if det ska funka med den nya dosen. . . Han har ju inte haft matlust direkt senaste tiden av mååånga skäl. . .

Så det var ett bra möte =)

Upp en våning igen för att få dricka medicin som ska verka lugnande och tydligen ska den göra så att dom tappar minnet för en stund också =)) NICE!!

MEN eftersom inte våra barn är som andra barn så efter 30 min när hon tyckte: att nu ska vi ta proverna så var han hur redig som helst. . .och klart at jag är med på tåget: för man kan reagera olika vid olika tillfällen. . . Jaha tänkte jag och höll på och prata så munnen blödde ;)) men shit vad han stretade. . .Sköt. fick gå ut och hämta en kollega så 3e gången gillt och med 3 personer som höll i så vart proverna tagna. . . "tur att han inte kommer att komma ihåg något" var det sista de sa inann de gick. . . " jag kommer at komma ihåg allting" dom bara fnittrade. . .

Efter en liten stund ser jag hur han bara blir flummigare och flummigare och vips vart han som han var för 1 v sen när vi tog proverna på barnakuten. . .

Då kommer det: "han regarear vääldigt sent, det är väldigt ovanligt" NÄHÄ!!! Har vi ju aldrig hört förut. . .så det som tar andra barn 30 min tar Gabriel 1 1/2 h!!!

Förra måndagen så var vi ju på Barnakuten och han fick ju springa till andra hela tiden och visst hann vi se nästan en hel film innan han kom in och tog proverna . . . "nästa gång kan du ju säga det, att han tar lång tid på sig"


När vi kommer hem och Pär frågar hur det gick så berättar han precis hur det hade gått tillväga så minnet fanns kvar då det inte hade hunnit börja verka. . .


Erik fick vi inte träffa heller så hur det går med medicinen får vi se. . .är ju inte direkt så att det finns på lager här på apoteket. . .


Jag frågade en sköt. om odlingen på tjoffset som hittade i magsäcken och: det visar ingen tillväxt! Ingen svamp där inte. . . OROLIG NU vill jag lova!!!!

"Erik kommer ringa dig i veckan" HA HA HA HA NOT!!!!!!

Hur ska man hålla nerverna innanför huden nu då. . .


Allt löser sig men det är ju FAN vad vägen dit ska vara krokig hela tiden då!!


Nu har jag svalt det sista på en underbar glass Pär hade köpt åt oss!! Puss älskling!!

Nu lite tv innan sängen hägrar!!


Kramen ALLA!!

Ovido - Quiz & Flashcards