Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Theres - 14 juli 2011 20:57

Nu är Gabriel och Pär på väg hem. . .

Dom har tömt hans tarmar och nu håller vi tummarna att detta ska hjälpa i kombination med att han äter laktosfritt =)) Som 2/5 av familjen redan gör. . .hehe inget svårt när vi redan lagar all mat och bakning laktosfritt =) Men det fanns verkligen inga garantier sa han Doktor Martin. . . Han hävdar fortfarande att man inte behöver göra en ny gastro. för att kika på gojset som dom hittade där. . .

Den delen kommer jag nog aldrig förstå. . . Verkligen ALDRIG. . . Kommer antagligen inte ge mig heller ;)) Envis mamma som vet vad hon vill kan man säga. . .


Nu blir det grille lite (väldigt) sen men är man hungrig och sugen så är man =)) Inga kolhydrater dock =))


Kramen   

Av Theres - 14 juli 2011 17:55

Jahopp, då vart det dags för dagens tur till barnakuten. . .jag pallade dock inte mer utan Pär fick äran att följa med Gabriel ikväll. . .

Vi ringde först stora akuten som bad oss ringa till 1177 som sa "det här är ju ohållbart för er" JASSÅ??? som i sin tur bad oss ringa till barnakuten som faktiskt tog emot oss ikväll igen. . .man känner ju sig ett uns gnällig men vad gör man inte för sina barn. . .han kan ju inte ringa själv direkt och han kan ju inte mer än be oss som han gjorde idag: "Snälla mamma och pappa jag vill inte till sjukhuset och stanna där"

Lille skruttet   


Hur lojt det än låter så ska jag faktiskt passa på och njuta lite av de andra 2 kidsen och fixa lite kvällskäk och sen ska jag lägga dom och då ska JAG sätta mig SJÄLV i soffan och sova ;)) Hinner nog svälja ner en cider först innan jag somnar

 

haha


Ha det gött alla!!


Hör av mig vidare om vad som händer. . .

Av Theres - 14 juli 2011 12:12

Pär valde att stanna hemma idag då vi skulle få en tid in till UL. . .efter frukosten bestämde vi oss för att ringa in till barnavd. 11 för att kolla läget. . .vi har ju blivit glömda förr menar jag. . . Efter en bra stund säger sköt. att hon ska ringa upp oss efter hon pratat med läkarna. . .efter bara en liten stun så ringer Doktor Ann-Margret som vi hade på barnakuten i tisdags upp. . .så säger hon att hon hade verkligen inte lovat att det skulle bli denna veckan eftersom det är i semestertider. . .ännu en läkare som inte vet vad hon säger till vem. . .

Spännande ord det där: Semestertider!! Vad innebär det?? Att då får man ha ont längre med förståelse för att andra har semester?? Att då finns det inte lika mycket kompetent personal??? Att man ska inte bli sjuk under "semestertiderna"??? ELLER VAD??? Fattar inte liksom. . .jag vet att jag hakar upp mig och att jag låter jävligt bitter och det är för att jag just nu är just BITTER!!!

Gabriel har snart haft ont i 2v, dygnet runt. . .jag FÅR vara bitter. . .

Gabriel mår dåligt psykist för att han har ont hela tiden men "blir det ohållbart får ni ju självklart höra av er" Ringer till barnakuten "vi kan inte det där med den psykiska biten, ni får ringa Bup" Ringer Bup " Ja, det förstår jag att det är jobbigt men vi kan inte göra något åt den fysiska smärtan" Mer mellan stolarna kan man nog inte hamna!!!

Sen funderar jag jättemycket på det som dom hittade i magen. . .

Hur länge har det funnits där??

Är det därför han inte vill äta riktigt??

VAD ÄR DET??

Varför vill dom inte ta reda på om der är kvar??

Varför vill ingen veta vad det är??

Barnakuten tar inte magar men ändå är det där vi hamnar. . .

Varför skickas vi inte till stora akuten???

Varför har vi inte fått träffa en kirurg??

Varför händer ingenting???

Många frågor nu?? Ska nog ringa in och ställa dom till 1177 ;)) Se vad dom tycker. . .för då vet jag att dom skickar oss till stora akuten ;))

Hmm får nog grunna på det en stund och sen slutar det med att jag ringer och blir arg. . . MOOHAAHAAHAA!!!!!


Kramen på er alla som orkar läsa ;))


Man får ju spela fult när man inte får den hjälp jag tycker vi har rätt till. . .

Ovido - Quiz & Flashcards