Theres A Grammelstorff

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

JAHOPP

Av Theres - 30 januari 2012 17:42

Zakarias började med sin medicin den 11 januari, vi valde att testa samma som storebror har, Strattera heter den och vi tycker att det är enda alternativet då den täcker dygnets alla timmar och barnen känner en så jämn balans i kroppen som möjligt och dom är så stabila dom bara kan.  . .

Första teletiden strulade till sig och blev ett stressmoment eftersom vi hade pratat om att höja hans dos med det dubbla redan dagen därpå. . .när jag väl fick tag på sjuk.sköt som skulle ringt mig under fm och jag fick tag på henne vid 15.55 så vart jag väldigt horomstinn och förbannad. . .men dagen efter höjde vi hans dos.

Förra veckan skulle jag ringa henne på tisdagen men fick inte tag på henne på hela dagen, Pär fick tag i henne dagen efter och dom skulle fixa nytt recept dagen efter eftersom Zakarias piller beräknades ta slut på söndagen. Men stressigt som det är med 3 barn varav 2 kräver ett uns mer än andra så blev det inte förräns idag jag kunde ta mig till apoteket för att beställa hem hans mediciner och gissa om jag vart arg när hon säger bakom disken att hans lista är blank!!!

Fick en snilleblixt att kanske dom hade skrivit in det på fel barn så jag bad henne kolla på Gabriels lista och där fanns inget nytt recept men bad henne plocka ut 3 askar från hans "konto" så jag kan balansera upp det här hemma.

Ringde som en galning till Bup och till slut svarade sköt. och hon säger att hon skickat ett meddelande till vår läkare den 25e och vet inte vart det gått fel. Jag påpekar då att barnens högkostnadesskydd slutar gälla på sönd. 5e och att vi gärna skulle hämta ut lite medicin innan det då varje ask kostar 804.50:- . .hon förstod detta och lovade att kolla med läkaren imorgon och att hon skulle ringa mig på onsdag, ska bli spännande att se om hon gör det eller om jag måste ringa och jaga henne innan apoteket stänger så jag kan beställa hem medicin så vi kan få hem den på fredag. . .


Nu ska jag gå ut i köket och hjälpa Pärsing att göra fisksås.


Kramen  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Theres - 2 februari 2017 13:44

Har nu börjat på flyt. . .sjukt jobbigt, hungrig hela tiden, trött och kissar precis hela tiden. Var hos min läkare den 23e och vart fortsatt sjukskriven tom slutet av mars. Skönt att veta att jag kanske kan få vila lite nu när lugnet börjar lägga s...

Av Theres - 22 januari 2017 22:13

God aftonJag har precis satt ner rumpan i soffan men inte för länge för snart måste jag ner i källaren för att hänga dagens 5e maskin tvätt och det var bara toppen av isberget!Idag har jag vikt och sorterat 4 kassar tvätt, av den STORA sorten från Ge...

Av Theres - 16 januari 2017 13:34

Flaggan i topp för det är måndag och kidsen är i skolan och på förskola!! Pär har jobbat natt hela helgen så han sitter just nu och sover i fåtöljen. Helgen började lite tufft med magkatarr och uvi men jag dricker fortfarande tranbärsdricka och c-v...

Av Theres - 13 januari 2017 10:06

Go förmidda! Min magen har gett upp!! Sagt upp sig!! Slutat fungera!! Ett tag in i min sjukskrivning så fick jag Atarax för att få ner hjärtklappningen men ganska snart efter det så kom vi fram till att det inte räckte för att få mig att somna....

Av Theres - 11 januari 2017 18:08


God kväll Länge sen jag kikade in här. Har hänt mycket sen sist, vi har fått en liten tös. Chockartat!! Efter 4 gossar får man inte en flicka?? Eller?? Agnes blev till slut namnet iallafall och hon är så lik sina 2 äldsta bröder så en liten np-u...

Ovido - Quiz & Flashcards