Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under december 2012

Av Theres - 21 december 2012 07:45

Igår när granen skulle kläs så drabbade det och Gabriel kommer på den briljanta idén att om vi ställer fram lite fika till tomten så kanske han klär den åt oss. . .sagt och gjort så funkade det minsann ;-)
Nu cyklar killarna till skolan för sista gången i år :-)
Pär ska en liten runda till stan och sen åker vi till Jät för julstök :-)

Kram på er i julstök och mys!!!

Av Theres - 20 december 2012 09:19

Sitter just och väntar på bussen. . .lite grå och trist dag men så tyst och skönt vi ska ha det.
Moltas har redan somnat och vi bara njuter. Hoppas att vi hittar det vi önskar att hitta :-)

Kram på er alla!!

Av Theres - 20 december 2012 06:49

Av Theres - 19 december 2012 22:38

Av Theres - 19 december 2012 22:34

Idag fick det bli en tur till Vc där jag fick medicin och hoppas på en förbättring för då ska Pär och jag ha en heldag med Moltas.
Just nu vet jag inte om jag har ont i magen, mår illa och är trött pga uvi eller av medicinen. . .
Moltas har fått mer medicin så vi kan försöka att lindra hans symtom nu. . . Svårt nu med alla dofter som kommer med julen. Just nu är vi uppe i gran, parfymer och julstjärna. . .
Wilmer har fått tid till läkare i januari för vidare koll på magen.
Nu ska jag släppa lite framför Gordon innan det bär av mot sängen :-)

Kram på er och sov så gott!!

Wilmer somnade gott i soffan igår ;-)
Och idag hade han mys å barnbordet :-)

Av Theres - 18 december 2012 19:55

Vi fick en skitmorgon med Zakarias som satte sig på tvären redan innan skolan och att han skrek i minst 30 minuter innan vi kunde börja dagen på skolan. Pär och jag drog med honom mellan oss hel vägen upp. . .
Sen vart det en mysig dag med gossarna och en massa pyssel och god mat :-)
I em ringde dom från dagis och sa att magsjukan gick igen så vi bestämde att Wilmer får ta jullov nu :-) och han blev nöjd med det. Jag och Zakarias vart bort till Korallen och hämtade hans saker och med mig hem fick jag en lapp om magsjukan och en och scharlakansfeber. . . Det visade sig att dom har problem med att bli Svante med det. . .usch!!!
Nu ska vi ha lite mys innan vi somnar i varsin soffa ;-)

Kram på er!!

Av Theres - 17 december 2012 17:58

Bor numera på balkongen. . .Moltas fixade dettills idag. . .så tjöt står den där igen. . .
Svante kommer förhoppningsvis komma till några kanonbra människor som kan ta hand honom.
Har jag ont på onsdag så får jag nog gå till Vc och kolla läget . .
Idag har vi haft fikabesök av Pärs faster och barnens syssling. Hon hade gjort negerbollar som gick hem hos grabbarna :-)
Det vill vi ha recept på Lilian :-)
Efter det så vart det besök av vår Bup-kontakt och fick mycket sagt ;-)
Nu blir det kvällsmat, nystekta köttbullar och macka :-)

Kram på er!!!

Lite bilder från igår :-)
Med hemma med Moltas.
Spår på vägen till farmor och farfar.
Gossarna hjälper farfar att torka disk.
Moltas tänker ;-)

Av Theres - 16 december 2012 08:53

Kände mig bättre igår så jag vart till kyrkan. Vad mysigt det var!!! Dom var sååå fina gossarna :-)
Jag hade för första gången i mitt liv fläta i håret hihi
När vi kom hem så blev det tacopaj, smaskigt det vår!!!

Idag mår jag lika crappy som i förrgår. . .
Det blir vila och citronvatten. .

Kram på er!!! Hoppas ni får en mysig tredje advent:-)

Ovido - Quiz & Flashcards