Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under november 2010

Av Theres - 11 november 2010 16:33



dagen fortsätter i samma anda. . .


vi har precis tänt ett ljus för gammelmorfar Kjell som blivit en vit ängel. . .

Gabriel satte sit framför ljuset och knäppte sina händer för att be för honom, då kommer Wilmer och sätter sig bredvid på knä han med :) mina underbara gossar :) jag älskar dom så innerligt :)


nu hoppas vi på att resten ska lösa sig nu ikväll. . .


jag och de stora grabbarna och bonuskillen ska på bio ikväll : Varning för vilda djur.

då blir det popcorn och vatten mmm. . . :)

???

Av Theres - 11 november 2010 08:31



tänk att det ALLTID efter en superbra dag kommer något som gör att man sjunker till botten. . .

hoppas verkligen att det går att lösa till det bästa, förstår verkligen inte. . .


har nu lämnat killarna på skola och dagis, dom hade iaf en bra morron, hoppas det håller i sig :)


nu blir det en drink till frukost. . .sen får vi se vad vi ska ta oss för. . .

Av Theres - 10 november 2010 21:18



vilken underbar dag vi har haft. . .allt har flytit på sååå bra. . .

Små & stora var bara sååå mysigt, vi var ändå 14 mammor med bebisar. . .Wilmer var äldst tillsammans med 2 till :) så lugnt och skönt det var :)


sen gick jag hem då hade Pär gjort frallor till sopplunchen :)

så började vi tvätta innan vi gick för att hämta hem våra pojkar, fick även en bonuspojk med oss hem, alltid trevligt :)


vi gjorde mellis och farmor kom på besök och tog en kopp kaffe. . .vi skickade hem bonusen och sen vart det dags att gå till affen och köpa mer jäst då vi bakar minst en sats frallor om dan :) vi har blivit så duktiga!!


sen gjorde vi kvällsmat och sen läste jag för de stora killarna medans Pär la minihopp och nu har vi kunnat njuta av soffan sen kl.19 när hände det sist???


kika lite till på tv blir det allt och sen blir det sängen!!


PUSS ALLA!!!!

Av Theres - 10 november 2010 08:27



idag fick jag minsann sovmorgon, galet värre jue :)

Pär steg upp frivilligt och tog kidsen och tog dom till skola och dagis :)


nu blir det dusch och en liten drink och sen till Små & stora. . .sen får vi se vad dagen har att erbjuda. . .

Av Theres - 9 november 2010 21:29



Zakarias bloade ner sina sängkläder i natt, vad skönt tnkte vi för vi har ju tvätt-tid ikväll så det e ju lugnt. . .NOT!!!

tvättmaskinen är fortfarande trasig. . .ett uns sårbart när det bara finns en i tvättstugan. . .å den har varit trasig sen i helgen, Theres ringde och anmälde det ikväll. . .sen får vi ringa imon igen. . .till Piss-vidingehem!!!


tur man har goa grannar ;) så vi fick gå bort till dom och tvätta!!! Tack Nanna!!!


nu har jag smakat soppan, något senare än vad som var meningen, men ack så god den var!!!


nu blir det till att kika färdigt på Hus och sen blir det sängen och imon BLIR det en bättre dag!!!


Av Theres - 9 november 2010 21:29



Zakarias bloade ner sina sängkläder i natt, vad skönt tnkte vi för vi har ju tvätt-tid ikväll så det e ju lugnt. . .NOT!!!

tvättmaskinen är fortfarande trasig. . .ett uns sårbart när det bara finns en i tvättstugan. . .å den har varit trasig sen i helgen, Theres ringde och anmälde det ikväll. . .sen får vi ringa imon igen. . .till Piss-vidingehem!!!


tur man har goa grannar ;) så vi fick gå bort till dom och tvätta!!! Tack Nanna!!!


nu har jag smakat soppan, något senare än vad som var meningen, men ack så god den var!!!


nu blir det till att kika färdigt på Hus och sen blir det sängen och imon BLIR det en bättre dag!!!


em

Av Theres - 9 november 2010 15:47



lunchen klarades av galant :)


Pär hämtade Zakarias och Gabriel medans jag väckte Wilmer så efter det så vart vi i affen och shoppade till soppan som ska lagas här i kväll :):) gott i ruskvädret att mysa inne med en varm soppa :)


pratade med Bup innan och mitt i allt ska vi byta psykolog. . .blir säkert bra men det tar en del energi det med. . .har inte tid förräns 30 nov. . .DRYGT!!!

hon skulle se om hon kunde hitta en tidigare tid. . .

med.sköt Marie var inte tillbaks förräns 15 nov. då hinner ju medicinen ta slut innan hon kommer tillbaka. . .trodde dom skötte sånt. . .men nu lovade en annan sköterska att fixa det till oss :)

så nästa gång på Bup drar det igång med Zakarias :S får vi se vad som sägs om honom. . .


nu ska vi baka bröd som vi ska ha till soppan ikväll :)




Av Theres - 9 november 2010 10:02



vi som skulle ha en bättre morgon. . .men icke. . .


Gabriel somnade vid ca 23.30 i går. . .så snurrade han hela natten. . .kl. 06.00 kommer Zakarias: Mamma, jag har näsblod!

så det var bara att stiga upp och börja tvätta honom, rensa sängen så vi kan tvätta allt som varit där i ikväll :)


sen började helvetet braka lös!!!

Gabriel ville inte vakna och sen var det igång . . .Pär höll sig lugnare än jag :S vad har hänt med honom. . .skönt iaf. . .

när jag skulle ta fram hans medicin så insåg jag att Pär inte gett honom med. igår. . .vilket förklarar hela hans beteende igår, gnällig, trött, lipig, arg som bara den. . .han hade ett "rött" utbrott igår (att han vill döda sig själv) (igår ville han änven döda sin lillebror) när han hade lugnat sig så sa jag att då får jag ringa till Bup och prata med dom, då skrek han "NEJ!!!" då sa jag att han kan följa med så han får prata med dom å vi kan göra det tillsammans. . .det gick han med på så jag har ringt dit idag och hoppas på en snabb tid. . .


jag sa även till på Zakarias dagis att vi hade haft en jobbig morgon if han inte är sitt bästa jag idag :)


nu blir det till att slänga sig i sängen lite så man kanske piggnar till lite sen. . . sen blir det lunch och hämta grabbarna grus :)


Ovido - Quiz & Flashcards