Theres A Grammelstorff

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

ADHD helt ok, Tourettes BLÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Theres - 22 juni 2011 10:17

Jag har nu gått på Citodon och Oxis sen i måndags, idag har jag bestämt mig för att vänta till kvällen med att ta Citodonen och ta bägge på en gång så kanske jag sover hela natten. . . Pär är hemma så jag får VILA!! Jag blev ordenerad egentid av läkaren =)) Det ni!! han visste vad han snackade om ;) Tur det är fotbollsskola, men det är knappt han reder det, han är helt slut när han kommer hem på em och på kvällarna så är det utbrottsdags!!

Dessa jäkla diagnoser påverkar HELA familjen. . .


Psykologen från Bup ringde igår och vi fick en lista på vem vi kan ringa vilka veckor nu under sommaren tills hon är tillbaka. . .

Hon kunde ju se att han har svackor varannan månad ungefär. . .vi lägger det åt sidan och går vidare så vi hade ingen koll på detta. . .

I vanliga fall brukar det komma fråm något som har triggat det men denna gången har vi verkligen inte en aning och inte han heller. Jag låg och läste Mr.Tourette & jag igår kväll när jag skulle sova och shit vilken bok det är, det förklarar sååå mycket om Gabriels beteende. Pär och jag ska åka och lyssna på honom i höst, Pelle Sandstrak, han ska vara superbra, säger alla som hört honom.

Jag fick även veta att Zakarias har blivit tilldelad utredning så det kommer ske under tidig höst, SKÖNT!!! Tänk när de stora är färdiga, så underbart!!

Vi ska även få en tid efter sommaren då bådepär och jag ska in och träffa Sandra (psykologen) och Marie (överläkaren) för att få mer kött på benen när det kommer till Tourettes Syndrom och ångest. han är väldigt komplicerad sa hon, JASSÅ??? Tur hon sa det för vi började undra (ironi)!!!!!Sen ska vi även få in Zakarias på fritids och hoppas att han klarar av det men det tror jag för han trivs när det är full fart och kanske att vi ska söka dagisplats till Wilmer. JAG hade aldrig gjort det om det inte var för någon i familjens bästa. Gabriel ska komma hem själv ett par ggr i veckan så han får vila. . .Så det blir till att söka intyg och tillstånd. . .Så där sket sig vårdnadsbidraget. . .jaja, barnen går före ALLT!!!

Jag älskar verkligen mina barn, trodde dock inte att det skulle vara så tungt, en del kan säga att det är något hela tiden men det här kan ingen förstå som inte är inne i det själv. . .


Nu ska jag sova lite, för det göra jag ca 2 ggr/dag, medans pär år i stan med Zakarias och Wilmer för att lämna in min klocka, som jag är väldigt glad att jag försäkrade, så här i efterhand =)


nattisen alla   


 
 
Längtan

Längtan

22 juni 2011 19:19

Du undrade på min blogg vart jag köpt änglarna. Här finns dom att beställa: http://elsasanglar.shop.textalk.se/

http://langtantillbarn.blogspot.com

Theres

23 juni 2011 00:17

Tack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Theres - 2 februari 2017 13:44

Har nu börjat på flyt. . .sjukt jobbigt, hungrig hela tiden, trött och kissar precis hela tiden. Var hos min läkare den 23e och vart fortsatt sjukskriven tom slutet av mars. Skönt att veta att jag kanske kan få vila lite nu när lugnet börjar lägga s...

Av Theres - 22 januari 2017 22:13

God aftonJag har precis satt ner rumpan i soffan men inte för länge för snart måste jag ner i källaren för att hänga dagens 5e maskin tvätt och det var bara toppen av isberget!Idag har jag vikt och sorterat 4 kassar tvätt, av den STORA sorten från Ge...

Av Theres - 16 januari 2017 13:34

Flaggan i topp för det är måndag och kidsen är i skolan och på förskola!! Pär har jobbat natt hela helgen så han sitter just nu och sover i fåtöljen. Helgen började lite tufft med magkatarr och uvi men jag dricker fortfarande tranbärsdricka och c-v...

Av Theres - 13 januari 2017 10:06

Go förmidda! Min magen har gett upp!! Sagt upp sig!! Slutat fungera!! Ett tag in i min sjukskrivning så fick jag Atarax för att få ner hjärtklappningen men ganska snart efter det så kom vi fram till att det inte räckte för att få mig att somna....

Av Theres - 11 januari 2017 18:08


God kväll Länge sen jag kikade in här. Har hänt mycket sen sist, vi har fått en liten tös. Chockartat!! Efter 4 gossar får man inte en flicka?? Eller?? Agnes blev till slut namnet iallafall och hon är så lik sina 2 äldsta bröder så en liten np-u...

Ovido - Quiz & Flashcards