Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Theres - 8 september 2012 22:08

Idag har det varit dansträning för de stora grabbarna medans jag gymmade, Pär och de små köpte lördagsgodis till Wilmer (de stora förlorade sitt innan i veckan), efter dansen så vart Gabriel med mig en stund på gymmet innan vi begav oss hemåt. . .

Lite snabblunch och sen lite filmmys <3

Lagade köttpaj till kvällsmat och som väntat så gillade Zakarias den och Gabriel tyckte det vart jobbigt MEN han åt upp hela så det var en SEGE!!!

         


Nu sitter jag och grunnar och grunnar och grunnar. . .så nu ska jag gå och lägga mig och läsa och hoppas på att det kan skingra mina tankar lite. . .


Kram   

Av Theres - 8 september 2012 07:41

Sovmorgon till kl.6.00 då ville Moltas ha mat som först =) och sen väckte inte Wilmer mig förräns vid 7!!! Galet gött att sova verkligen. . .

Nu ligger vi i soffan och kikar på Askungen 2 och bara myser!!

Snart blir det frulle iaf för mig och sen får jag nog iaf väcka maken min ;)


Lite updates på de stora killarna. . .

Gabriel har ett enda stort utbrott igår!! Som slutade med ca 30 min låång kram i han säng för att lugna ner honom. . . Han tycker också att det är jobbigt stackarn när han får de låånga utbrotten, som väl är det inte ofta dom kommer nu efter vi påbörjade medicineringen. Pär och jag satt och funderade på hur vi hade det innan han började med Strattera ;) Jösses säger jag bara, då hade vi verkligen inte privatliv!! Gabriel hade minst 10 utbrott/DAG!!! Det är ju galet. . . Jag kunde bära hem honom från Draken kräkandes och skrikandes i ren ilska och frustration. Det kunde ta upp till 1h att gå den lilla cykelvägen som i vanliga fall tar 10 min. . . Han mådde dåligt varje läggning och natt, nu sover Svante inne hos honom och skänker lugn i rummet så han sover gott hela natten!! Djurens helande krafter!!


Zakarias mår fortfarande lite kymmigt efter skolstarten, han fungerar SUPERBRA i skolan MEN gråter och har minst 5 utbrott/em-kväll. . . Varje kväll vid maten så säger han: Jag har inte mått så bra idag. VARJE kväll!! Då kommer det ifatt honom. Först håller han ihop sig på dagen i skolan och sen släpper han ut allting när han kommer hem. . . Känns det igen??? Låter precis som Gabriel!!! Nu ska vi bara få skolan att förstå att han behöver kanske "pysa" lite i skolan under pauser han också. . . Eller någon annan lösning. När jag tog upp det sist så sas det: Det är många som är trötta efter en skoldag nu i 1an. Jahopp, vad ska man säga liksom, bara att in och slåss lite för honom också nu då alltså. Jag förstår att andra också är trötta MEN har alla dom ADHD och behöver extra stöd??? Det får bli nästa veckas uppdrag för Mamman Grammelstorff ;)


Nu vill Wilmer att jag lägger upp bilderna från gårdagen ;)

Vi bakade och hade mys ;)

          

Nu ska det fixas frukost på sängen till de stora killarna =)


Kram på er alla och hoppas ni får en fin dag   

Ovido - Quiz & Flashcards