Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Theres - 11 september 2012 11:03

05:00 Pärs klocka ringer på morgonen han stiger upp dricker sin drink gör en ny till mig och ställer i kylen, gör oftast välling till Moltas och går till bussen som tar honom till jobbet.

06:45 Mitt alarm ringer och jag går upp och väcker killarna, drar upp deras persienner säger att nu är det morgon och ni måste stiga upp och klä på er. Denna fras kommer jag upprepa ca 10 ggr dvs 5 ggr/barn!!

07:00 Jag gör deras frukost och ställer på bordet, varsin macka och ett glas mjölk.

07:15 Jag föser dom likt boskap till bordet för att få i dom frukost så dom kan ta sina mediciner och komma iväg till skolan. Gör välling till Wilmer som myser i soffan.

07:30 sätter jag timstocken på 10 min.

07:40 Dom kastar i sig medicinen, borstar tänderna, och rusar ner för att klä på sig och ge sig av. Efter 10 vändor i trappan för att hämta allt dom glömt (som jag ställer vid trappan varje dag) så kommer dom nu iväg då klockan är 07:55

08:00 Jag vinkar i fönstret och utför slängpussar och slängkramar i alla dess olika ritualer och dom cyklar nu äntligen till skolan.

08:05 Jag sätter på en film till Wilmer och vi myser med lite frukost medans Moltas äter sin andra flaska för dagen ;)

08:30 Klär på Wilmer och för att börja dagen på Korallen =)

08:55 Vi går hemifrån och lämnar Wilmer.

09:15 Hemma i soffan och sitter likt en zombi och fattar inte vad som hänt. . .

ca 10:00 Moltas somnar och jag likaså.

12:00 Jag börjar förbereda för hämtning på skolan och fixar mellis. Fyller vattenflaskor och lägger under vagnen.

12:30 Jag klär Moltas och mig själv för att hämta Zakarias och Gabriel på skolan. Moltas käkar en flarra i vagnen på väg till skolan.

13:10 Hämtning på skolan med diverse utbrott och gråtattacker och skrik och panik.

ca 13:45 Går vi över gröna bron och jag inser att jag lika gärna kan hämta Wilmer nu för det är ingen mening att gå hem mellan.

14:00 Hämtning av Wilmer

14:30/45 Jag gå in och fixar fram melliset.

15:00 Jag visslar in killarna för att käka mellis.

15:45 Jag sätter på en film för att dom ska varva ner lite efter melliset och så deras kroppar hinner ta upp lite näring innan dom förbrnner allt igen ;)

ca 16:00 går killarna ut igen för att leka och jag försöker tänka ut vad vi ska käka till kvällsmat (förbannar mig själv att jag inte tog upp det igår). Moltas käkar mat.

17:00 Pär kommer hem och vi lagar kvällsmat.

18:00 Bordet är dukat och vi ska käka. Pär äter under tystnad. När han är färdig så börjar bråken. . . Han är färdig och kan fokusera på barnens brister och påpekar gärna dom högt "man måste väl få säga till"

19:30 Tandborstning av de 3 stora killarna och läggningen med läsning påbörjas.

20:00 Ger jag mig iväg för träning och egentid (behöver jag det, jag som ändå är hemma)

21:00 Moltas läggs och nu sover alla (nästan)

22:00 Jag kommer hem och förhopningsvis har Zakarias somnat.

Slänger mig i duschen och sen i säng för att hinna läsa lite innan ögonen går igen. . .


Så här ser vårt liv ut =)

Rutiner, rutiner, rutiner. . .


Nu ska jag faktiskt vila lite innan det drar igång igen ;)


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards