Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Theres - 4 januari 2013 20:37

Nu är alla medicinerade mot springmask, alarm är ställt så vi inte ska glömma att göra om det om 3 veckor. . .
Wilmer är hyfsat pigg, lite feber, ont i magen och ikväll såg jag att han börjar få svinkoppor!!! Är vi sådana sluskar?? Mask och smittkoppor WHAT??!! Så nu ligger han och jag och kikar på, gissa!! Javisst, Smurfarna!!! Vilken favvo det har blivit :-)

De stora killarna sitter och kikar på Gladiatorerna medans Pär fixar grönsaker med dip, nöjda vi blev när dom bad om det till fredagsmys ;-)

Nu har Wilmer och Moltas somnat framför Smurfarna så nu ska jag tassa ut och äta lite gurka och morötter med de andra.

Ha en mysig fredagskväll alla därute:-)

Kram!!

Av Theres - 4 januari 2013 12:22

Gossarna har utvecklat något sorts tärningsspel :-)

Av Theres - 4 januari 2013 11:58

. . .att skratta!!!
Barnakuten ringde upp och hon skulle prata med läkaren och hon ringde upp igen och hävdade att det fanns Vanquin flytande så det var inga problem. . .men när jag fått henne att scrolla ner på fass sida så såg hon också att den inte fanns längre. . .och efter ny väntetid i telefonen så hade läkaren skrivit ut annan medicin. . .
Glad i hågen ;-) så gick jag till apoteket men vad händer då??!?? Den fanns inte hemma. NÄMEN!! Överraskad?? Näpp inte nåt faktiskt. . .
Nu blir det en tur till stan för medicin. . .
Jaja, jag passade på att fynda lite skrubbvantar och hämta ut chillpills till de stora :-)
Nu blir det lite smurfar innan lunchen :-)

Kram kram!!

Av Theres - 4 januari 2013 10:12

Så ringde då infektion upp MEN hon kunde inte alls förstå varför jag ringde. "Det ska ju bvc-sköterskan ringa våra läkare, inte du"
Så nu ska jag alltså ringa tillbaka till vår bvc-sköterska som ska ringa in till infektion!!!
Om jag var trött på det igår så är det ingenting mot vad jag är nu. . .så nu struntar jag i alla mellanhänder och ringer till barnakuten!!
Här pågår just nu spelmys vid frukostbordet <3

Av Theres - 4 januari 2013 09:03

Stor sanering pågår just nu av både hem och barn ;-)
Jag tar kidsen och Pär hemmet. . .
Ringde till Vc nu på morgonen för medicin till Moltas. Jag visste att det inte finns Vanquin i flytande form då jag fick annan till Wilmer för nåt år sen när han och Zakarias hade det. Nu visade det sig att man inte fick ge det till barn under 2 år?! Och som den veliga bvc-sköterska hon är så visste hon inte vad vi skulle göra så till slut så hänvisade hon oss till infektion. . . Hon tyckte först att det är ju inget farligt så. . .
WT??!!?? Skulle vi inte behandla då? JG frågade om det försvann av sig självt och det visste hon inte. . .
Jaja infektion ringer snart så nu får jag svepa mitt morgonte och ladda ;-)


Kram på er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards