Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Theres - 11 januari 2013 14:14

Nu har vi pysslat en låång stund jag och Gabriel. Efter det så lagade vi lunch tillsammans och nu kikar vi på bästa filmen ever!!!
Wilmer sover mest hela tiden med sina 41,2 så har jag äntligen fått i honom alvedon.
Moltas sover.

Nu har vi planerat kvällen, jag och de stora. Mysigt ska det bli ;-) hihi

Kram på er!!

Av Theres - 11 januari 2013 08:28

Vi avslutade med film och vi börjar dagen med det. Wilmer har fortfarande höög feber så misstänker flunsan. . .
Gabriel sover än så han blir hemma idag så får vi se hur det utvecklas under dagen. . .

Läste en grej på Madeleine Ilmruds blogg. Hon var med i Familjen Annorlunda och kommer vara det nu i vår igen. Hon tyckte att dagens föräldrar var lata och använde sig av teknik för att få det lugnt själva och det kan jag hålla med om till viss del men sen var där en liten notis som upprörde mig. Att om man sätter barnen vid Tv:n mycket från tidig ålder kan man utveckla ADHD. Då har man inte tagit redan på fakta såsom att det är ärftligt och medfött!! Synapserna är redan långsamma. . . Det enda som fick våra barn att fokusera och slappna av så var det en mysstund framför Tv:n så självklart satt vi där en stund innan läggning varje dag för att övergången till att somna skulle bli så smidig som möjligt för deras skull. Vi tittar fortfarande en hel del på tv för deras skull men det är ju vi som föräldrar som väljer vad som ska se, där tycker jag att det ligger ett stort ansvar att vara med och förklara vid nya övergångar till filmer när de blir äldre. Och vi valde medvetet långsamma filmer när de var små såsom Alfons mm mm.

Jaja med det ur mitt system går vi nu vidare med dagen. Jag hör att Gabriel är vaken. Ticsen är igång som vanligt när han vaknar. Skönt både för honom och oss andra att dom inte låter så högt som innan. Han kunde väcka eller skärma vem som helst :-) lilla hjärtat.

Nu blir det att blanda mer citronvatten till Wilmer, det är det enda jag får i honom. . .

Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards