Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under juli 2011

Av Theres - 2 juli 2011 07:44

Känner på mig att jag inte kommer bli jättepoppis men jag har en hel A4-sida med frågor, hihi. . .

Googlade igår på svamp i magen och fich upp en sida som visade samma symtom som han har haft så vi får la se vad dom har att säga. . .blev ganska rädd faktiskt, bara hålla tummarna att det blir en kunnig kirig som kan svara på mina frågor. . .

Men det är klart:"Det här har vi aldrig varit med om" Då brukar jag svara "Inte vi heller" *fniss


Jag lovar att återkomma med svar senare =))


Nu sitter vi i krypinnet och väntar på att dom ska få fram frullen som skulle varit serverad vid 7.30??? Men den lös med sin frånvaro. . .blir att gå en runda till för att se om den dykt upp, har en VÄLDIGT hungrig lite man =)) som inte ätit mer en macka som han fick vid 6.15 sen igår vid lunch. . .


KRAMEN!!

Av Theres - 2 juli 2011 00:31

Sitter vid en dator jag hittade i ett litet fint krypin på avd.11 på Barn- och ungdomskliniken =))

SÅÅÅ GLAD MAN KAN BLI AV ATT HITTA EN DATOR!!!


Gabriel ligger i sin säng inne på rum 10 och sover som en lite gris. . .Har inte vaknat riktigt sen narkosen. . .


Allt började med att farfar lämnade in en pensel på ÖNH. (Öron- Näsa- Hals)

Runt 12-tiden så ringde läkaren därifrån upp mig och sa att hon nu hade varit nere med den på röntgen där dom kunde konstatera att den inte var röntgentät (man kan inte se den på en röntgen) och att iom detta så ville dom söva honom så fort som möjligt för att se om den sitter kvar och isf ta bort metallbiten. Så vi fick en tid till på lördagen men redan efter 30 min och massa strul och samtal hit och dit så pratade jag med Peter på OP som sa åt oss att förbereda oss på att åka in redan ikväll if det var lika lugnt resten av kvällen som det varit innan.

Så tjoff började jag packa en väska if vi skulle bli inlagda och slängde in Gabriel i duschen. Pratade med syrran som kom att jag kunde springa in på Vc för att se om dom inte hade "duschsvamp" där vi kunde få. Sagt och gjort så fick jag med mig en och in i duschen igen. Då ringe Peter igen och säger att vi ska infinna oss vid 17.45 på Op. Allt flöt på som det ska och vips så satt jag och mös i et litet mysigt krypin med en tv och goda mackor och läsk från Pressbyrån =))

Men det skulle ta 15 min tog ca 1h. . .

In kommer läkaren som opererat honom. "Det blev inte riktigt som vi hade föväntat oss." Kaos i hela hjärnan men utåt lika lugn som vanligt. . . Jag nickar och lyssnar med ett halv öra vidare. . . Hon berättar att hon hade använt en mjuk kamera och gått upp i näsan och där såg det fint ut. Gått vidare till svalget och där såg allt fint ut. Vidare ner i struparna och där såg allt bra ut. Men hon kände att hon ville utesluta att metallbiten hade hamnat i magen "och när jag kom dit blev vi minst sagt förvånade" där hon hittade något hon aldrig sett förut. Så hon tillkallade en kirurg som gick ner med en hård kamera. Han hade heller aldrig sett detta förut. Men dom TROR att det är svamp dom hittat i HELA magsäcken. Dom tog en massa prover och nu ska han behandlas för svamp. Remiss för en ny gastro. för att se om det hjälper. Ska även få komma till en barnläkare jättesnart (brådskande tydligen) för att utreda varför det har blivit så här. . .


Dom ville skicka hem oss men det ville inte jag så nu är vi inlagda på barnavd. och jag har skrivit en låång lista med frågor och funderingar. . .

Hon sa nämligen också att detta är inte något han bara haft en vecka eller månad utan detta har han haft under en LÅÅÅÅNG tid. . . WTF!!!

Då, när jag pratade med Kristina, väcktes tankarna kring hans Tourette, hmm. . .

Alla han haft skulle kunna härleda till detta. . .Har detta spökat för honom. . .och ångesten inte varit det utan ren och skär panik för att inget har fått bort känslan han har haft i halsen och magen. . . Många tankar nu vill jag lova!!!

Nu ska jag iaf gå och lägga mig och försöka få lite sömn innan vi ska upp igen ;))


Puss och kram på alla som läser detta/Smurfan

Ovido - Quiz & Flashcards