Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Theres - 7 november 2012 08:03

Igår vart det något stressigt på morgonen. . . Killarna skulle iväg till skolan, Wilmer skulle förberedas till Korallen (farmor skulle lämna) Moltas och jag skulle lifta in till stan av farfar till CLV där vi hade en mycket trevlig astmaträff där jag och en annan mamma fick lite info om astman och lite tips och råd  =) Mycket bra vart det iaf, vi fick även en större mask utskriven och nu får han ju i sig all medicin så nu ska det nog fungera bättre. Han blir heller inte lika ledsen då vi inte behöver trycka ihop munnen under hakan och kinderna. . .

Det är jobbig för honom på nätterna och på mornarna ska vi verkligen inte bara prata om. . .han har börjat skrika och slita i sina öron :S så igår kväll fick han både alvedon och ipren så vi har sovit hyfsat i natt =)

  

Viss skillnad var det helt kklart på nyckelpigan och grodan =) Men nu får han i sig det han ska iaf =)


Eksemen är en annan femma. . . Vi smörjer honom morgon och kväll, han fick en starkare kräm när eksemen är arga ;) och en miladre till när det värsta lagt sig och em salva till hela kroppen. MEN nu är det så att när vi haft den "arga" krämen och gått över till den milda så blossar det upp igen, snabbt som attans. . . Hur ska man göra där då???  Det får jag fråga när läkaren ringer ;)


Vi vart ju på Små & stora i måndags, där en annan mamma fick ett recept av en av ledarna och genast blev jag nyfiken och så slutade det med att jag också fick en kopia ;) Vilken supergod kaka det var ;) Grabbarna gillar den starkt så nu har jag bakat den 2 dagar i rad =) Bra att få i dom lite gotte så dom ökar i vikt =)


Nu har jag och Moltas lämnat Wilmer på Korallen, ätit gröt och nu ska Moltas sova och jag ska läsa en bok av Viveca Sten som jag lånat av syrran för nu var Kristina Ohlssons böcker slut och vänta med spänning på nästa ;)


Kram kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards