Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Theres - 17 november 2012 20:43

Efter en galet god tacopaj så tog vi oss en tur till affen för att köpa en liten godisbit var ;) jag valde i vanlig ordning en Anthon Berg, jag verkligen bara älskar den!!! De andra valde lite diverse =) Sen när vi kom hem blev det lite läsmys och nattning av Moltas som bara sovit 1 gång/dag nu i ett par dagar. . . Tänk vad olika det kan vara det här med sömn ;)


Just nu sitter jag och dricker en alkoholfri cider framför Så mycket bättre och njuter av livet =)

Och NEJ jag är inte gravid!! Jag väljer helt enkelt bättre tillfällen att få ont i mina leder än en helt vanlig lördag =) Då får det vara ett större kalas. . . Att man kan få så ont av att dricka sprit :S sist jag drack mer än en cider så fick jag stå i duschen i ca 2 timmar och ha det varmaste på. . .och ändå fick jag knapra piller för det ett par dagar efteråt. . .

Så idag blev det:

BEO Apple Green Teaen sån här, mycket god!!

Xide Non-Alcoholic Lemon Dragonfruitoch som det fan jag alltid varit av Xider så är Xide GALET god!!!!



Det var dagens goda ;)


Kram på er alla denna fina lördag ;)

Av Theres - 17 november 2012 16:38

Idag skulle vi städa, röja och mysa MEN det blev läxor läxor läxor med tusen och ett utbrott med Gabriel istället :S

När vi öppnade läxboken för att göra 2 sidor matte som vi bestämt att vi skulle så visade det sig att han hoppat över ca 20 sidor med klockan. . .ska han inte lära sig den eller??? Hans lärare hade strukit dom så då behövde han inte göra dom sa han. . .utbrotten var ett faktum och när han haft det i över 1 timme så blir man arg som förälder också iaf jag!! Nu sover han helt utmattad på kökssoffan efter ca 9 sidor matte och vi har ca 12 sidor kvar. . .vad likar det??!!! Han är skitduktig men han tycker inte det själv eftersom dom bara stryker så fort det går lite emot honom och då får han ju inte växa i det heller. . .

+ att han har en svenskaläxa också. . .

Det vi lärt oss på BUP är att läxa ska vara något som barnen kan och vill visa upp hemma att dom kan =) vägen dit verkar lång när det gäller Gabriel. . . Det är så galet skönt att landa i att göra läxa med Zakarias som bara grubblar på och allt bara flyter på, visst kommer det komma svackor där också det förstår jag med men än så länge så går det kanon för honom att läsa, skriva och räkna. Märkligt att det blev helt tvärtemot vad vi trodde, vi trodde att Gabriel skulle ha lätt för det och vara ordningssam och Zakarias en slarver com skulle få kämpa för allting. . . Spännande liv vi lever fast ibland kan jag önska mig ett liv utan all ilska, svordommar, bråk, slagsmål och fasthållningar tja alla symtomen för deras diagnoser. . . Jag är självklart överlycklig för våra barn men ADHD:n och Touretten kunde jag varit utan. . . Tänk att i ett annat liv få lära känna mina barn utan dessa bekymmer, det hade varit sååå coolt!!


Nu står en egenkomponerad tacopaj i ugnen och vi SKA mysa ikväll om jag så ska hålla fast honom ;)


Jag älskar min barn!!! (alla 4) hihi


Kram på er!!

Av Theres - 17 november 2012 10:13

Igår hade vi massa mys, högläsning i vår säng i över 1 timme och sen vart det lite tv-mys med de stora killarna framför 1:an. . .sen fick dom krypa till kojs ;)

 

Zakarias och även våra andra gossar gillar MÅÅÅNGA kuddar så det blir massa mys i sängen ;) Då funkar även amningskudden hihi


När jag vaknade på morgonen så delade jag täcke med 3 barn. . .så varmt det var!!! Moltas har kommit in i en ond cirkel då han vaknar och är ledsen och skriker galet mycket så han var i vår sng sen hade Wilmer kommit och så även Gabriel på morgonen den enda som saknades var Zakarias. . .


Moltas passade på att träna lite ;)

     

 Nu blir det tvätt, städ och lite röj ;) Idag blir det storstäd som varje lördag sen Moltas fick astma ;) man får ju göra vad man kan =)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards