Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Theres - 7 februari 2012 16:28

Vad svårt det är. . .

Hade en dust i helgen med Gabriel om att det var mitt fel att han inte hade varit på innebandyn sen det drog igång igen, försökte förklara att när jag frågar honom då är valet hans. . .

Idag blev han hämtad av farfar och fick följa med hem till dom =)) Jättesnällt att dom vill ge mig lite avlastning men det är jobbigt när det vi förklarar gång på gång inte förstås. . . Att det får inte bli för länge. . . Nu när jag ringde för en stund sen och frågade om han ville gå på innebandyn så frågade han "bakåt" om han struntade i innebandyn om han fick stanna längre och det fick han då . . . TILL HALV SEX!!! Jag kommer alltså med denna välmening få ett helvete ikväll, imorgon på morgonen och även imorgon em. . . Jahopp. . . Känner att det är Pärs sak att ta itu med också men som om det kommer hända. . . "Jag ska prata med dom" Okej då vet jag. . . Denna karl får vekligen inte saker gjorda. . . Jag ska. . . Jag ska. . .

Jag orkar inte med detta just nu. . .Först vart Zakarias sjuk en hel vecka och sen Wilmer och mitt öga. . .och nu denna veckan vart det svinkoppor. . .jag är trött, behöver få in rutiner i barnens liv igen och så är jag jäkligt stor!!!

Just nu är jag lipfärdig hela tiden. . .


Nu har jag gnällt färdigt och ska nu ta tag i kvällsmaten vilket blir gädda, potatis och pepparrotssås!!! mmm!!!


Kramen  

Av Theres - 7 februari 2012 08:45

Gårdagen rullade på som bara den. . . Kristina kom strax innan 9 och då började vår te-rapi ;) vid 9.20 vart jag och Zakarias på Vc och träffade distrikten men hon verken kunde eller ville gör något åt hans haka, hon ville att en läkare skulle kika på det så vi fick en tid vid 10.30, tur man bor nära och att det tar oss ca 30 sek att komma dit =)

SVINKOPPOS vart dommen=ÄCKLIGT!!!!! Våra barn har aldrig haft det. . . Läkaren sa att det fanns 4 steg att ta till, 1. Alsolomslag 2. Microcid (salva) receptfri 3. Altargo (salva) receptbelagd 4. Antibiotika men han ville inte behandla hela kroppen om det inte behövdes och det håller jag med om. . .men jag fick bekräftat att alla mina hysteriska alsolomslag som jag har lagt på alla barnens sår och han sa att det är därför dom aldrig har haft svinkoppor =))

Stolt mamma jag blev!!

Vid läggdags igår så smörjde vi hakan med salvan och la ett omslag så den fick vara i fred ;) och idag är det mycket finare, en ny koppa men efter morgonens smörj så är den borta=MIRAKELSALVA!!!


 

Häftigt!!!


   

Här ser ni vilken lite j-la tub det är för 147:- dyrt men sååå värt det =)


 

Lillebror ville minsann också visa sin haka ;))


Nu blir det film-mys med dom små gossarna. . .


Kramen   

Ovido - Quiz & Flashcards