Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under januari 2013

Av Theres - 4 januari 2013 10:12

Så ringde då infektion upp MEN hon kunde inte alls förstå varför jag ringde. "Det ska ju bvc-sköterskan ringa våra läkare, inte du"
Så nu ska jag alltså ringa tillbaka till vår bvc-sköterska som ska ringa in till infektion!!!
Om jag var trött på det igår så är det ingenting mot vad jag är nu. . .så nu struntar jag i alla mellanhänder och ringer till barnakuten!!
Här pågår just nu spelmys vid frukostbordet <3

Av Theres - 4 januari 2013 09:03

Stor sanering pågår just nu av både hem och barn ;-)
Jag tar kidsen och Pär hemmet. . .
Ringde till Vc nu på morgonen för medicin till Moltas. Jag visste att det inte finns Vanquin i flytande form då jag fick annan till Wilmer för nåt år sen när han och Zakarias hade det. Nu visade det sig att man inte fick ge det till barn under 2 år?! Och som den veliga bvc-sköterska hon är så visste hon inte vad vi skulle göra så till slut så hänvisade hon oss till infektion. . . Hon tyckte först att det är ju inget farligt så. . .
WT??!!?? Skulle vi inte behandla då? JG frågade om det försvann av sig självt och det visste hon inte. . .
Jaja infektion ringer snart så nu får jag svepa mitt morgonte och ladda ;-)


Kram på er!!!

Av Theres - 3 januari 2013 23:25

Vem e det som önskar oss detta??!!??
Wilmer har inte bara feber, ont i magen och ont i benen NEJ DÅ!! Han har även mask!!!!!!
Sanering pågår nu av sängar och kläder mm mm mm. . . .
Är nu något less på sikten haha!!
Så imorgon påbörjas medicinering av HELA familjen, SNÄLLA håll tummarna för att alla tål medicinen och slipper att kräkas av den. . .

Kram på er och hoppas ni har det lugnare än vi :-)

Av Theres - 3 januari 2013 22:27

. . .blev det ändå :-)
Mycket bråk (som vanligt) med de stora.
Massa mys med Wilmer, som nu bara har ca 39 graders feber. . .
Pär har tvättat bägge sofforna idag. Vi har ätit godaste maten. Vidingehem har hämtat ugnsluckan och kommer med den imorgon igen ;-)
Nu sover allra gossar förutom Wilmer som jag nu ska läsa Pettson och Findus för så sover han med snart :-)

Kram på er!!

Moltas somnade när vi andra åt mat ;-)

Av Theres - 3 januari 2013 12:16

Jag är sååå trött på sjukdomar!!!!!!
Wilmers tur att bli sjuk.
På en timme har han fått jätteskönt i magen och över 39 grader i feber så vid 13.15 ska vi infinna oss på Vc. . .

Kram. . .

Av Theres - 2 januari 2013 22:13

Ligger i Zakarias säng och kikar på tv med en sovande Wilmer och Gabriel :-)

Hoppas på en något lugnare dag imorgon. . .

Kram på er!!!

Av Theres - 2 januari 2013 17:25

Vad härligt det är med läkare som följer böckerna. . .NOT!!
Om vi fick en slant varje gång någon sa till oss "det är ju väldigt ovanligt" skulle vi vara riiiika!!! Och när en läkare inte vet vad det är så vad säger dom då??!!?? Jo, VIRUS!!
När Gabriel var liten så hade han nässelutslag i en vecka och fick betapred i tre dagar och sprutor. Sen har det bara rullat på. . .och varje gång en läkare inte vet vad dom ska göra så är det just virus. . .
Oftast (och då menar jag i 9 fall av 10) så har vi haft rätt i slutändan. . .

Jaja inte mycket att göra åt just. . .
Avvakta och se ;-)

Kram kram å er!!

Av Theres - 2 januari 2013 14:27

Jahopp, tvätten tar aldrig någonsin slut utan högen bara växer obönhört . .så nu går maskinen varm därnere. . .
Pappsen min var här innan och tog en fika, han var inte så nöjd med att ha varit på vårdcentralen och apoteket i över 1, 5 timme så då passade det bra med lite kaffe och fikabröd :-)
Snart blir det De tre musketörerna med gossarna om dom reder ut det eller får det bli en runda ute ;-)

Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards