Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under januari 2013

Av Theres - 22 januari 2013 10:01

Hoppas bloggen funkar kunde. . .för det har den inte gjort sen i helgen. . .
Så här kommer lite uppdatering.
Gabriel vart magsjuk i söndags. . .
Idag har Moltas 39 graders feber och Wilmer har tagit sista dosen av sitt penicillin så nu håller vi tummarna för att ingen annan trillar dit. . .

Nu ska jag bära in denna gossen i vår säng och kika på film. Skönt att Pär är hemma sista idag så han kan ta resten av ligan.

Kramen!!


Av Theres - 19 januari 2013 14:34

Nu är det mys på hög nivå :)
Gabriel är med farfar på innebandy, vilket han var igår kväll också men men ;) vi njuter av att han hat hittat något han verkligen vill helt självmant!!
Som det är nu är vi där 3 kvällar i veckan och det är bara roligt!! Hoppas det håller i sig.
Så vi passar på att mysa hemma. Snart ska ja krypa ner i badkaret med Wilmer en stund.
I em blir det nog minsann en tur till isbanan med kidsen :)

Kram kram på er!!

Av Theres - 19 januari 2013 00:06

God kväller!!
Nu ligger jag och i sängen bredvid världens bästa och sötaste p-piller. . .Wilmer!!!
Efter lite taco-shopping så kom vi hem. Vi käkade mellis och Wilmer och jag visade vad vi handlat i stan :-)
(Bilder kommer imorgon)

Sen vart det att upp med Zakarias till hans innebandyträning vilket var så skönt att vara på. När vi parkerar cyklarna inser vi att skorna är hemma. . .SUCK!!!
Vi kollade i upphittelådan och hittar ett par i storlek 39 3/4!!! Så i dessa (något förstora) snygga skorna så genomförde han sin träning :-) ( han har svarta träningskläder;)

Nu kommer John Blund så nu säger jag Godnatt och hoppas nu att ni har det mys!!

Kram kram på er!!!

Av Theres - 18 januari 2013 12:16

Av Theres - 18 januari 2013 10:22

Av Theres - 17 januari 2013 17:57

Vi har haft en ganska mysig dag jag och gossarna :)
Wilmer har fått prickar runt munnen. . .hmm!! Skulle nog vilja göra ett pricktest på den gossen också. . .
Moltas blir bara snabbare och snabbare så det går nog bli att införskaffa en eller två grindar i helgen ;)

Nu ska vi laga kvällsmat och sen blir det nattning och sen ska jag iväg och tagga lite ;)

Kramen på er!!

Av Theres - 17 januari 2013 08:05

Igår kväll bakade Pär frallor och det blev över till idag :-)
Då jag tabbade mig på morgonen så fick dom inte sina mediciner och det märktes på kvällen sen vill jag lova!!! Varken morgonmedicinen eller chillpill på em satte sina spår vill jag lova. . Gabriel somnade något tidigare men Zakarias hade nog precis somnat när vi länge oss strax efter 23. . .
Idag fick dom den i vanlig ordning och vi håller tummarna för att det ska gå vägen ikväll!! Dom kom iväg smidigt som alla dagarna denna vecka. . .det hänger på att de små sover dock. . .måste komma på en lösning även om dom är vakna så jag kan vara mefcdom där nere och klä på dom.
Nu har jag myst ner mig i sängen igen och hoppas på att dom sover en stund till!!

Kram på er!!

Av Theres - 16 januari 2013 16:57

Zakarias stack in huvudet och var eld och lågor när han kom hem från skolan. . .han och tjejen han tycker är söt skulle åka skriller. Paniken utbryter när vi inser att skridskorna är nere i förrådet och att Pär har enda nyckeln. Efter lite meckande så knackar jag på hos en god granne som hade ett ess i rockärmen så han kom iväg till banan :-)
Gabriel kom hem ca 1 timme efter dom hade slutat så vi ska ett litet prat om det sen.
Just nu så snarkar de små ikapp i soffan och de stora tinar upp i ett varm bad.

Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards