Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Theres - 11 maj 2012 15:48

Lilla hjärtat har idag funnits hos oss i 8 veckor, känns som igår man dansade och sjöng sig genom värkarna vid det här dagset och ände som vi känt honom hela livet <3<3


 


Puss & kram   

Av Theres - 11 maj 2012 12:05

Zakarias frågar ofta om han får vyssa, vagga, hålla, mata eller trösta minstingen =))

Idag blev han så stolt när jag återigen påpekade att han kommer att bli världens bästa pappa!!


       

Och visst är han duktig min lille hjälpare??

 

Kramen  


Av Theres - 11 maj 2012 10:10

Tung gung med Bärgarn (och Wilmer)


     


Kramen   

Av Theres - 11 maj 2012 08:32

När Gabriel måddde dåligt så kom vi även in på att "alla" har mobil i min klass. . .(klart dom inte hade när vi började nysta i det) De flesta har det iaf. . . Gabriel går i 2an och fyller 9 år den 11 juli och vi tycket INTE det är ok att så små barn har mobiler. För det är vad dom är: Barn. Dom får inte ha dom på lektionenerna utan bara på rasterna, dom får inte ta kort på varandra. Men vad har dom sina mobiler till då?? Föräldrarna säger att dom MÅSTE ha dom för att kunna nå dom eller om dom MÅSTE ring hem. . . MEN!! När jag frågar Gabriel vad dom gör på rasterna så är det ju inte att leka som man kan tycka NEJ då, dom sitter på bänkar och spelar, lyssnar på musik och skickar sms och mms på sina mobiler!! Dom leker helt enkelt inte, dom knuffas och bråkar för dom vet inte hur man leker längre. . . Man har också börjat hota varandra via mobilerna eller mail, "För då slipper jag ju se dom i ansiktet" fick jag till svar när jag pratade med några äldre elever på skolan, och visst har dom rätt, det är lättare men oj vilka konsekvenser det kan få. . .

Och på vilket vis förstår dom värdet i en mobil som är värd ca. 6000:- "Jag kan göra värsta coola bilderna. Jag tar ett kort på någon å så kan jag lägga till en effekt så det ser ut som att den personen blir skjuten" VA????? "Eller kan jag ta kort på skolan o då finns det en effekt som gör att det ser ut som att skolan sprängs" !!!!! WTF Vad händer??? Vi skjuter elever och spränger skolan redan när vi går på lågstadiet??? Är det inte sånt som händer i USA när dom kommer upp i högstadiet???


Jag tror att vi behöver hjälpa barnen att leka tillsammans på ett positivt sätt, lära dom att umgås IRL istället för via nån chatt eller via sms. . .


Jaja detta var bara lite funderingar som jag har kring barn och mobiler. . .


Nu blir det frukostmys med de 3 små kidsen som är hemma och myser idag =)


Kramen   

Ovido - Quiz & Flashcards