Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Theres - 15 maj 2012 21:08

Det hade jag innan, tyckte synd om mig själv, grät och var ledsen. . .


Bryt ihop och kom igen ;) starkare än någonsin =)


Jaja, nu har jag gjort det, nu blir det packning inför en långhelg i Jät hos pappsen/morfen med fisketävling och en massa fika. . . Ska bli lika skönt som vanligt att komma ut dit!!! Lovely!!


Kramen   

Av Theres - 15 maj 2012 11:02

Har snart tid inne på Bup och sitter och kikar på olika sidor på nätet på vad vi kan tänkas behöva ;)

Skriver en lista och varför just vi vill ha dessa saker, på vilket sätt dom kan hjälpa gossarna till en smidigare vardag =)


Ville iaf tipsa om olika sidor jag har användt mig av:


här har jag mest kikat på handdatorer och olika smartphones.

http://www.abilia.se/index.aspx


Här har jag kikat ut mobiler till familjen som är kompatibla till deras program :)

http://www.comai.se/


På denna sida har jag tittat i deras katalog för att hitta hjälpmedel till gossarna och inser att vi kunde testat detta före medicinering kanske??

http://www.komikapp.se/default.asp


Hmm hittade just en sida där det stod om ett spårningssystem för dementa, ett armband som dom bär och som sen polisen letar med hjälp av pejling och helikoptrar. . . Varför finns det inget till barn som styrs av impulser :S

Detta får jag nog forska lite i. . .tänk vad jag hade sparat mina känslor många gånger om jag hade haft ett säkert och snabbt sätt att hitta barnen på, det är inte alltid man hittar dom fort, det kan ta tid att veta hur deras hjärnonr fungerat just denna dag. . .


Japp en ny idé är född. . .


Kramen   


Av Theres - 15 maj 2012 09:52

     

Att vara 3 år och sova gott i liggvagn   

 

Kramen   

Av Theres - 15 maj 2012 08:33

Nu funkade blåtanden :D


 

Lille Fatso ;)


 

Myskillen =)

 

Kramen   

Av Theres - 15 maj 2012 07:25

Nu har familjen vaknat till en ny dag. . .och snart måste vi röja lite i varför inte vi kan genomföra våra morgonbestyr utan att falla i brutala bråk. . .samma bråk varje morgon. . .

Vi bråkar om: 1.Uppstigning 2.Påklädnad 3.Att få i sig fukosten 4.Att klä på sig ytterkläderna Och mellan punkt 3 och 4 så borstar vi tänderna utan problem (fattar inte att just det funkar men njuter av det varje morgon)


Får la ringa vårans psykolog och se vad hon säger. . .vi kommer inte så långt med henne :S Sist jag ringde henne och Gabriel hade ticsångest och låg och klöste sig i ansiktet så frågade hon om vi inte kunde be honom byta tics? Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt det. . . Undrar om hon mött någon med Tourettes innan?? Jaja, när vi sen träffade läkaren så fick vi Atarax för att bara bryta mönstret och det har fungerat jättebra, nu ska vi bara trappa ner med den ;)


Jaja, nu ska jag skicka iväg kidsen som faktiskt hann sätta sig en stund nu innan skolan och sen blir det frukost för oss som blir kvar hemma ;)


Kramen   

Ovido - Quiz & Flashcards