Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Theres - 17 juli 2012 21:35

Att ringa eller inte. . . Det är frågan. . .

Avvaktar till imorgon så ringer vi tidigt på morgonen. . .

Han sover inte länge, gnäller, vill inte ligga ner länge osv osv. . . Han som mådde så bra efter inhaleringen :S Hoppas han får en ny dos imorgon ;)


Nu sover iaf 3 av 4, Zakarias har fortfarande svårt att komma till ro om kvällarna. . . Ibland blir jag arg och frustrerad och tänker att "FAN varför kan han inte lära sig??" För att nästa kväll tycka synd om honom för att jag vet ju att han inte kan hjälpa det. . . Hoppas vi kan hitta något sätt som gör att han kan komma till ro lite snabbare. . . Just nu har han väääldigt svårt att ligga kvar i sängen, att han inte ligger still kan man inte begära men att stanna i sängen. . . Vi har ju lärt oss att aldrig be dom vara stilla utan att begränsa på andra sätt ;)

Gabriel och tränar ibland på att hålla tillbaka ticsen, kanske genom att gå till kyrkan eller att motionera, då har vi "hållplatser" som han får ticsa på ;) osv. . .

Nu ska jag gå och lägga mig med min bok och invänta sömnen ;)


Nattisen på er alla   

Av Theres - 17 juli 2012 20:13

Åh vad jag längtar tills imorgon då jag ska träna!!! Tränade iofs idag men det är så mycket mer på alla vis att träna på gymmet ;)


Nu ska grabbarna grus i säng så dom orkar:

bråka,

springa,

gnälla,

skratta,

lipa,

tetas,

klättra,

ljuga,

luras,

skratta,

skrika,

fnissa,

gråta,

stöka,

svära,

krypa,

kräla,

cykla,

åka inlines,

springa,

pinka,

skälla,

skrika,

matvägra,

mm,

mm,

mm,

hela långa dagen imorgon!!!


Kramen från en lite småtrött mamma ;)

hehe


Av Theres - 17 juli 2012 16:19

Hela familjen befinner sig just nu i matkoman ALLAN!!!!! Galet gott vart det =)Nu sitter jag och Pär med varsin bok och killarna kikar på en film i sina fåtöljer och myser. Moltas ligger i sitt nytvättade babygym och kikar lite på tvn han me ;)


Kramen på er för nu ska jag läsa vidare =)


 


Här är en liten önskelista med:

1. Probelmskapande beteende av Bo Hejlskov Jörgensen

2. Baddaren av Emma Hamberg

3. Avig Maria av Mia Skäringer

4. Happy, happy: en bok om skilsmässa 

5. Aldrig mera banta! LCHF och KBT

Av Theres - 17 juli 2012 14:31

     


Det var underart att få bada en liten runda med boken =) Nu har jag precis stekt fisk som vi ska käka med sallad, ris och kall sås =) MMMMM!!!!


Soldyrkaren Svante vilar, gäller at hitta en strimma sol ;)


kramen på er!!

Av Theres - 17 juli 2012 10:48

Så här ser Moltas ut 8 ggr av 10 när jag tar kort på honom ;)

 

spooky!!!


Sen vart det runda på motionscykeln vilket slutade med 16km :D

   

Tur det inte är någon skönhetstävling när man ska träna ;)


Sen vart det frukost med de bästa ;)

   

Vill inte vara med på bild faktist!!

Han ÄLSKAR frukost denna gossen!! Han åt frukost i ca 2 timmar =)


Nu ska jag slänga mig i badkaret för vet ni vad??? DET REGNAR UTE!!!! Då får man lägga sig i badkaret och mysa lite med en bok =)


Kramen på er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards