Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Theres - 12 juli 2012 21:29

Alla 4 barnen skriker och lipar!!!! Moltas ligger i vagnen och vaggas till sömns, troligen magknip, okej, inte GodNatt NAN då. . .

Vi har samma rutiner varje kväll men nu är det bevist att vi inte kan låna farmor och farfars hus mer. . . Så jäkla tråkigt men vad gör man inte för att barnen ska må bra. . .insåg också just att semestrar kommer vi få fira hemma i mååånga år, hur ska man palla med det. . .

Pär är iväg ikväll och vi har inte sovit hemma på nästan 2 veckor. . .ibland undrar jag hur man tänker. . .jaja, man får väl inse att det är jobbigast för dom MEN shit vad arg jag blir!!!! Det kokar i mig när man måste springa fram och tillbaka för att det ska retas, tetas, krabbas, tjuras, väsnas, kissas, dricka, skrika, viskas, sväras mm mm mm mm mm mm . . . . .GALENSKAP!!!!


En rutin kanske tar 1v för andra, för oss tar det ca 2 ÅR!!! och helt uppriktigt så blir jag grymt less på det ibland, att det ska ta sån tid att få in viktiga saker om kan vara så självklart för andra "man bara bestämmer sig" HA HA jojo. . .

Ja, lite bitterfralla är jag just nu :S känner jag minsann men måste få det ur mig. . .


Insåg just att nästa helgs planer sket sig, bara att avboka. . .kanske man kan ta en dagsutflykt istället. . .vi ska iaf ut till morfen snart och det funkar ju så länge man är där men det får vi väl ta sen då. . .


Jag är trött och hungrig nu, vem hinner äta när man ska springa runt som en galning för att jaga dom andra. . .

En tallrik jordgubbar och mjälk får det nog bli =)


Kramen

Av Theres - 12 juli 2012 18:58

Ikväll har jag en dejt med:

 


Wilmer somnade tiiidigt så det är bara att hålla tummarna för att han sover hela natten ;) Moltas tar sig en tupplur och dom 2 stora kollar på en av alla filmer Gabriel fick igår =)


Om man har barn med ADHD som har svårt att komma till ro eller bara har svårt att komma ner i varv så kan jag med varm hand verkligen rekommendera BOLLTÄCKE!!!! Zakarias kommer bara upp ca 4 ggr jämfört med 40 ggr ;) Galet bra!!! Gabriel somnar med mycket mindre oro och ångest =) Enda nackdelen är tyngden och att dom är sååå otympliga!!! Måste verkligen kolla upp om det finns någon möjlighet att ta hem fåtöljer för det är inte roligt att kånka runt på dom mellan tv-rummet och sovrummet. . .


Nu blir det film med killarna för snart ska dom inta sina bolltäcken ;) Gabriel ligger på sitt men tror jag ska testa om han vill ha det på sig ikväll istället ;) som Zakarias har. . .


CYA!!

Kramen

Av Theres - 12 juli 2012 14:58

Idag går det som en dans ;) Intresset har infunnit sig =)


Likt resten av familjen

 


Kramen =)

Ovido - Quiz & Flashcards