Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under februari 2013

Av Theres - 20 februari 2013 01:01

Nu är dom på väg hem :)
Så nu är det dags att ladda om inför morgondagen då vi ska till sjukan igen.

Nattisen alla som är vakna!!
Kram

Av Theres - 19 februari 2013 22:14

Moltas har inhalerat i fyra dagar nu med den "stora" dosen och nu fick det bli en tur till barnakuten för koll. Han kan inte äta annat än välling. . .
Han piper och rosslar och blev inte ens lite bättre på medicinen vi har hemma.
Imorgon skulle vi ju träffa hans astma och allergi-läkare. Får se hur det blir med det nu.
Usch jag kan ta vilken febertopp som helst men shit när dom inte får luft. . .
Hes som rackarns med så han får inte fram mycket ljud. . . Så hoppas Pär ringer snart och säger att dom är på väg hem.
Detta är det värsta med att vänta hemma men kände att jag inte hade energi att åka in dit ikväll. . .
Nu ska jag göra mig en kopp te och försöka kika lite på tv. . .

Kram på er och ta vara på varandra!!

6

Av Theres - 19 februari 2013 16:24

Nu är vi samlade igen, hela familjen:)
Då Gabriel och Zakarias var något uppskruvade när de kom hem så har vi film-mys just :)
Beställde en ny tröja från hm i en storlek mindre och visst passade den idag!!

Snart blir det brödbak och ikväll nachos imorgon jobbar Pär igen och då ska jag dessutom in till allergimottagningen med Moltas och ögonmottagningen med Zakarias. Tur man har världens bästa svärisar så farmor passar Gabriel och Wilmer under tiden :)

Nu ska jag stänga de blå en liten kvart ;)

Kram kram!!

Av Theres - 19 februari 2013 08:13

Kl 02.30 vaknade Moltas och tyckte det var morgon så efter en stund tog jag upp honom och gick ut i vardagsrummet och satte honom i vagnen medans jag gjorde välling. Släkte alla lampor och gav honom nappen när han käkat färdigt och vips så sov han igen. Vid 04.45 kom Wilmer och tyckte jag skulle ligga bredvid honom så då följde jag med in i sängen och fick sova till 7.30
Så nu har vi käkat frulle :)
Pär kommer snart efter att ha jobbat över ett dygn :) ungefär samtidigt kommer Ebba och ska låna skriller och efter det blir det lite taggning ;)
Någon gång i em kommer pojkarna hem också och vi blir fulltaliga!! En välbehövlig paus har vi haft från varandra :)

Hoppas ni för en fin tisdag!!

Kram på er alla!!

Av Theres - 18 februari 2013 19:21

Vi har alltid gillat Esskas produkter här hemma, ändå sen jag själv var liten så vet jag att dom håller måttet.
För ett par veckor sen så blev jag superglad när jag upptäckte att dom gjort en nappflaska med vid hals så man inte behöver ha någon liten tratt för att inte spilla pulver över hela diskbänken ;)
Något besviken blev jag när det redan efter en vecka försvunnit tryck från måtten på framsidan. Nu efter två veckor inte vet hur mycket vatten jag häller upp i flaskan så skickar jag helt enkelt ett meddelande på fejjan och nu kan vi snacka god service. Efter knappt 20 minuter så här jag fått svar. Inom loppet av mindre än 30 minuter har jag även ett mail där det står att jag kommer få nya flaskor och frankerade kuvert att skicka tillbaka de gamla flaskorna i. Vi behövde bara skicka flaskorna så resten fick vi behålla :) Underbart!!! Behöver inte stå utan flaskor heller :) All ära åt Esska!!

Nu till min känsla som uppstår när Moltas somnar i knät samtidigt som Wilmer frågar om han får sova. Så innan halv sju så hade jag två sovande barn :) Magiskt <3

Så nu har jag hunnit plocka och dona och sätta mig i soffan för att äga fjärrkontrollen ikväll :)

Kram på er alla denna måndag!!

Av Theres - 18 februari 2013 18:35

Det återstår att se :)

Kram!!

Av Theres - 18 februari 2013 17:23

Är antalet centimeter jag har minskat sakta men säkert!!!
Men nog hade det varit roligt med minus på vågen också. . .

Kramen på er!!

Ska försöka hitta före och efter-bilder sen :)

Av Theres - 18 februari 2013 15:44

. . .hade helt enkelt ingen bra rubrik ;)
Nu blir det mellis igen och ikväll blir det mys med lite gotte för mig och minigossarna :)

Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards