Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under maj 2012

Av Theres - 20 maj 2012 22:04

 

Syskonmys första natten ;)

     

Fisketävling på G, Gabriel vann barnklassen ;) Glömde kameran så tyvärr inga bilder på det. . . 

   

Fredagens äventyr =) Underbar Elina har ritat och taggat den <3

Wilmer ville att vi tog kort på alla korna, på väg ner till bron för lite mete =)

 

"Pappa myser men jag busar lite. . ."

 

Sover gott ute i vagnen =)

 

Att vara liten, tjock och blivit insmord i armhålorna och alla dubbelhakorna med Inotyol. . .

 

ÄLSKAR DIG!!!!

 

Lycka är att sitta me Kent på hans fyrhjuling!!!

 

Bada i nya baljan. . .

 

. . .och ha skötbordshäng efteråt =)

 

Kramen   


Av Theres - 17 maj 2012 07:34

Av Theres - 16 maj 2012 19:25

Då var vi äntligen i Jät =)

Vi har plockat mask och lekt en massa i solen som väntade på oss här i Jät ;) Hemma regnade det och haglade som bara den så det var underbart att komma ut i solen och värma sig. . .


Nu har vi käkat kvällsmat, makaroner och köttfärssås medans pappa/morfar är och spelar kille ;)


Kramen   

Av Theres - 16 maj 2012 08:54

PAPPA/MORFAR!!!! Det har vi blivit välsignade med =) Nu när jag pratade med honom så sa jag att jag måste bort och köpa flöten och krokar till de stora killarnas spön, då visade det sig att han hade varit inne i stan och lagat spöna och fixat lina, krokar och flöten =) Man kan ju bli rörd för mindre. . .


 

Världens bästa!! Kärlek!!

 

Kramen   


Av Theres - 16 maj 2012 07:32

Det råder det här hemma just nu ;)


Dom stora ska till skolan, Wilmer, jag och Moltas ska till små & stora och så ska det packas till en weekend ute i Jät där vi ska delta i en fisketävling imorgon tidigt ;) (kl 9.00)


Jaja dags att skicka iväg dom nu ;) Det får bli på inlines idag, hinner inte springa ner och dra fram cyklarna helt enkelt. . .


Kramen   

Av Theres - 15 maj 2012 21:08

Det hade jag innan, tyckte synd om mig själv, grät och var ledsen. . .


Bryt ihop och kom igen ;) starkare än någonsin =)


Jaja, nu har jag gjort det, nu blir det packning inför en långhelg i Jät hos pappsen/morfen med fisketävling och en massa fika. . . Ska bli lika skönt som vanligt att komma ut dit!!! Lovely!!


Kramen   

Av Theres - 15 maj 2012 11:02

Har snart tid inne på Bup och sitter och kikar på olika sidor på nätet på vad vi kan tänkas behöva ;)

Skriver en lista och varför just vi vill ha dessa saker, på vilket sätt dom kan hjälpa gossarna till en smidigare vardag =)


Ville iaf tipsa om olika sidor jag har användt mig av:


här har jag mest kikat på handdatorer och olika smartphones.

http://www.abilia.se/index.aspx


Här har jag kikat ut mobiler till familjen som är kompatibla till deras program :)

http://www.comai.se/


På denna sida har jag tittat i deras katalog för att hitta hjälpmedel till gossarna och inser att vi kunde testat detta före medicinering kanske??

http://www.komikapp.se/default.asp


Hmm hittade just en sida där det stod om ett spårningssystem för dementa, ett armband som dom bär och som sen polisen letar med hjälp av pejling och helikoptrar. . . Varför finns det inget till barn som styrs av impulser :S

Detta får jag nog forska lite i. . .tänk vad jag hade sparat mina känslor många gånger om jag hade haft ett säkert och snabbt sätt att hitta barnen på, det är inte alltid man hittar dom fort, det kan ta tid att veta hur deras hjärnonr fungerat just denna dag. . .


Japp en ny idé är född. . .


Kramen   


Av Theres - 15 maj 2012 09:52

     

Att vara 3 år och sova gott i liggvagn   

 

Kramen   

Ovido - Quiz & Flashcards