Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under november 2012

Av Theres - 23 november 2012 11:56

 


Idag har jag:

vaknat

bytt bajsblöja

brett macka

gjort gröt

gett hunden mat

inhalerat bäbis

smörjt bäbis

klätt bäbis

tagit fram kläder till Wilmer

kissat (första gången idag)

nattat Moltas

suttit med en klängig Wilmer och tittat på film

ätit frukost (kl.10.45)

bäbis vaknar

vällingrace (Moltas & Wilmer)

byter bajsblöja

Wilmer kissar ner sig (&halva vardagsrummet)

Wilmer duschar

Moltas kinkig

OCH

nu ska jag hitta på lunch också :S


Av Theres - 23 november 2012 10:52

 


  

Av Theres - 23 november 2012 08:50

Jösses vad vi tvättade igår ;) i vår tvättstuga finns en maskin som rymmer 6,5 kg=1 stor blå IKEAkasse full med tvätt och vi tvättade mellan ca.15.00 och 20.00 :S så kan ni ju räkna ut hur mycket tvätt vi har hihi


Anledningen till att vi har mycket kläder=mycket tvätt är att ibland kan vi inte tvätta p länge då de stora kidsen tar mycket energi och tid så då får man prioritera helt enkelt. . .


Idag var det segt att stiga upp då Moltas hade en gnällnatt, kan man inte gnugga fram alla tänderna nu på en gång så slipper man det sen?? ;)

 

Många som var grötsugna imorse =)

Pär är ledig som vanligt på fredagarna och är med Gabriel i skolan så det är bara jag och smågossarna hemma. . . vi ska gå en runda till dagis och lämna tillbaka ett par lånade stövlar och byta bok-kasse =)

Senare idag hoppas vi ta oss till Jät för en helg i mysets tecken ;) vi skulle få räfsa löv hela helgen, han är ju för omtänksam lille pappasen hihi


Kram på er & hoppas ni får en fin fredag!!!

Av Theres - 22 november 2012 14:51

Morgone´n vart ganska lugn och sen bar det av till bäbismys med en massa bäbisar och deras mammor =) Så häftigt att samspelet som ändå finns mellan så små barn =) Moltas hade en kräkfm :S Han käkade dock upp sin mat och sen skulle han minsann INTE sova utan höll sig hela tiden, han inte mer än sätta honom i bilen förräns han sov och sover än (kl. 15.00)


La honom i vagnen, vilket aldrig går annars men idag var en bra dag ;) och traskade bort till Korallen och hämtade Wilmer, tyvärr hade viss info inte nått all personal så han hade pinkat ner sig ute i fodrade gummistövlar så det var bara hem och börja tvätta så då körde vi igång så kvällen är räddad =)


Måste stänge mina blå en liten runda med innan bion ikväll annars lär jag ju inte se något av den då jag känner att jag är sketatrött. . .


Gabriel & Wilmer kikar på film i Gabriels rum och Zakarias och jag kollar på film i tv-rummet så nu ska jag mysa ner mig hos honom =)


Kram på er   

Av Theres - 22 november 2012 09:36

Så här glad blir man efter en dubbel portion gröt :) snart dags för en bäbisträff. Kram

Av Theres - 21 november 2012 12:51

Snart kommer Zakarias hem från skolan efter det blir det att hämta Wilmer och lämna Wilmer och Zakarias hos farmor och farfar och sen ska jag och Moltas gå till Bvc för en liten mysträff med de andra och se vad Ing-Marie har att förtälja oss i dag =)


Gabriel har dona i sin Lasse-Maja 2 i 1 bok han fick igår "måste lösa mysteriet mamma!"
Han går in för det helhjärtat verkligen!!! =)


Just nu är lillgossen tröttig så han får nog ta en liten lur. . .


Kram  

Av Theres - 21 november 2012 09:26

Idag har jag äldst och yngst hemma och vi myser i soffan framför tvn =)

 



Gabriel bröt ihop igår och berättade hur ensam han kände sig i skolan, på en skola som har över 190 elever liksom!! Hur är det ens möjligt???

Han brukar ligga under gallertrappan som leder in till glashuset och titta på alla som går där. . .

Så fanns det dom som inte var så snälla jämt mot honom, killar som han lekt mest med innan. . . VI HATAR GABBE!!! hade 2 stått och skrikit igår :( Han "bästa" kompis brukar deklarera "det är ingen mening du är med oss för du fattar ändå inte vad vi pratar om!"mm mm mm Detta var han jätteledsen över igår så klockan blev nog 23 innan han somnade så idag mådde han rackarns tjyvens när han vaknade så han fick vara hemma och mysa idag. . .skulle vara vikarie visade det sig också. . .så. . .


Nu blir det snart film-mys =) för nu somnade yngst i mitt knä =)


Kram

Av Theres - 20 november 2012 23:43

Jag har en annan nattagäst mot vad ja brukar :) mitt hjärta blöder för detta barn just nu men det tänker jag inte förklara nu utan det får bli imorgon. Kramas på er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards