Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under augusti 2012

Av Theres - 31 augusti 2012 22:52

Vart på ett folktomt gym och jag har sprungit!!! (andra kanske inte kallar det så men jag gör det)

   


Nu blir det sängen för imorgon är det en ny dag =)


Kram    

Av Theres - 31 augusti 2012 17:59

Vi har bara haft lite mys i em. . .

Käkade god god lunch, hämtade hem killarna som läängtade efter helg, Wilmer har varit och lek i Uråsa hos bruden ;) och nu blir det snart fredagsmys ;)

               


Moltas har lärt sig "köra" bil =)


Kram på er alla och ha en skön fredagskväll    

Av Theres - 31 augusti 2012 11:00

Idag vart det läxa för Zakarias då vi glömde göra den igår :S men han var jätteduktig och intresserad av att lära sig, så häftigt att se honom vilja lära sig till skillnad från hans storebror som kämpar med varje steg han tar för att lära sig. . .

Efter det så vart det en runda i skogen, Pär sprang och jag cyklade med WIlmer i cykelkärran =) Mysigt det var, Moltas var hemma med gudfadern =)


Nu ligger jag i soffan och bara unnar mig lite tid

   


Snart ska jag grunna ut vad vi ska äta till lunch men det är snart det ;)


Kram på er alla   

Av Theres - 30 augusti 2012 17:36

Har nu varit hemma en stund från ADHD-kursen, tänk vad trevligt det kan vara att prata om ADHD ;)
Idag var det mest om familjen runt omkring de som har ADHD, spännande och lyssna och se hur andra har det i sina familjer =) Man får små tips och råd lite varstans =)


Nu har Gabriel kommit hem från farmor och farfar, Zakarias hade varit iväg en runda och lekt hos en kompis, Wilmer hade haft det kanonbra på Korallen idag och Moltas testar den nya blandningen välling, han har ätit med högst var 3e timme dygnet runt och det är väl ett gott tecken på att han inte håller sig mätt ;) Så nu blir det mer välling och mindre NAN, testade att göra bara vällingen men den blev så rackarns tjock så vi får se hur vi ska göra välling i framtiden =)


Nu ska det lagas kvällskäk medans vi håller alla tummar och tår för att Jonathan och han fotbollslag ska vinna kvällens match!!


Kram på er   

Av Theres - 30 augusti 2012 09:57

  Gabriel har det väldigt bra i skolan tycker han och är nöjd med den kontakten han får där med kompisar dvs han frågar aldrig efter att få leka med nån efteråt. . .

Jag märker att han är helt slut, han vill bara sitta och slappa framför tvn och ticsa. Med skolan kom det mer tics, inte helt oväntat dock. . .

Han grunnar mycket på sin bok han ska skriva på datorn han har i skolan också. . .sen vad det lider ska vi göra läxorna på den också eller på min dator och maila till lärarna, nu har det kommit massa bra lösningar för honom och det känns bara skönt faktiskt.

Antar att det snart kommer en del möten med lärare och spec.ped och rektor och och och =) Men det känns bara bra än så länge!!

Funderar på att kolla om det finns talböcker på bibblan i skolan som han kan låna, inte alltid man kan ligga i timmar och läsa även fast man skulle vilja det, han vill det absolut =)


Lilla gossen ska hem till farmor och farfar idag efter skolan som han har längtat!!


Nu ska jag dona med lite här hemma innan staden väntar =)


Kram på er

Av Theres - 30 augusti 2012 08:23

Idag blev det mys med kusinen/gudfadern

 


Nu ska jag snart lämna Wilmer på Korallen sen ska jag upp till Gabriel och ge honom medicinen som han glömde ta och sen ska jag slappa "lite" innan det blir dags för att åka till stan och gå på kurs =)


Kram    

Av Theres - 29 augusti 2012 16:41

Trött, frustrerad och ARRRRRG!!!!!!!

Hoppas på tag i kväll. . .


Kram   

Ovido - Quiz & Flashcards