Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Theres - 21 augusti 2012 22:10

Jag älskar verkligen mina barn av hela mitt hjärta! Jag skulle göra vad som helst för dom <3 Tänk att man kan ligga och bara känna kärleken flöda genom kroppen för 4 underbara gossar som förgyller mitt liv varje dag, ibland på ett bra sätt och ibland på ett mindre bra sätt ;) men kärleken är deo samma! Nu ska jag drömma om mina skatter, tror minsann jag ska baka lite till dom imorgon ;) Puss & Kram

 
Av Theres - 21 augusti 2012 21:07

Ikväll vart det segt. . .jag hade inte det bästa tålamodet och killarna var helt galna. . .

Zakarias är helt galet slut om dagarna när vi hämtat honom från skolan så han gråter vid minsta lilla motgång, ska ju bli spännande att börja med läxor med honom :S eller inte. . .

Gabriel är fortfarande ganska lugn om skolan men det kommer snart ett svar hur det har gått ;)


Wilmer som hade varit på förskolan för första gången med pappsen hade varit lite reserverad i början men ville inte följa med hem när det var dags för det =) Bra betyg!!


   

Wilmer läste för mig så jag blev alldeles trött ;) Kärlek <3


   

Efter kvällsmaten så tränade Zakarias på bokstäverna, han har haft jätteproblem med vad som heter vad när han ska prata om bokstäver och siffror men kan läsa en del och även skriva lite =) stolt hjärta!!

Moltas somnade mitt i alltihopa ;)

Ikväll var det inte läge för promenad med imorgon får vi ta oss ut ;) Hoppas på träning imorgon för min del också =)


 

Gabriels svaghet är läsningen, Sommarboken som det heter borde vara individuell, att begära att ett barn med ADHD (iaf Gabriel) ska läsa 10 böcker under en sommar (eller 1 år) är galet. . .och vilken besvikelse och misslyckande att inte klara det :S spelar ju ingen roll om vi försöker hjälpa honom så mycket vi kan, nu har vi försökt detta 2 sommrar, ska prata lite med bibliotekarien om detta =)


Till sist så skulle en svettig liten Moltas bada innan sovdags =)

   


Nu sover alla mina hjärtan nästan ;) Gabriel drömmer och donar något rent makalöst ikväll så att vi satte oss vid 21 var ju bara ett skoj ;)


Nattisen på er   



Av Theres - 21 augusti 2012 14:40

Idag har vi hunnit med en del =)

Pär har varit på Vc, killarna har varit i skolan, Wilmer har varit på första dagen på inskolning på Korallen och jag och Moltas tog oss en promenad till en mamma och bebis i Mamma-gruppen från Bvc där vi tog en mysig prommenix och sen blev vi bjudna på JÄTTEGOD fika mmm så nu är jag nog mätt till kvällsmaten ;)


Så här mys hade Moltas det på golvet bland alla bebisar =)

 


Nu blir det att passa på att slappa lite nu medans Moltasen sover, han somnade såå gott på vägen hem =)


Kram på er   

Av Theres - 21 augusti 2012 08:40

En morgon i rent kaos har nu lagt sig ;)

Gabriel och Zakarias kom iväg till skolan i god tid och Pär vart te Vårdcentralen och snart ska jag och Moltas gå till en mamma-träff och Wilmer ska till Korallen första gången med pappsen =)

Men just nu har Wilmer och jag mys framför tvn lite, gäller att passa på medans Moltas sover ;)


 


Kram på er   

Ovido - Quiz & Flashcards