Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Theres - 24 augusti 2012 18:10

Zakarias mådde som sagt inte helt bra innan idag och klagar på att han har ont. . .så jag ringde till vår tandläkare för att kolla vad som var sagt igår ;) Inte lätt för en barnvakt att hålla reda på allt. . .

Bägge framtänderna var lösa MEN dom lever =)

Mjuk kost i 1 vecka

Inte få feber

Inte sämre

Inte få ondare (vilket han har fått)


Imorgon kl.9 ska vi ringa till tandjouren för att rådfråga dom om vad som ska göras. . .

Det är ju så med att om han har ont så hade väl jag eller du antagligen inte stått upp vid samma smärta :S Han har svårt att känna smärta som vi gör utan går på som vanligt. . .men idag har jag fått dela mackorna i bitar för han tycker att det gör jätteont. . .

Det får bli morgondagens bekymmer. . .

För ikväll så ska det mysas =)

   

Bästa prasselleksaken (hundleksak) hittades idag på MAXI ;)


Nu kikar gossarna på hyrfilm och Pär och ska laga tacos och ta en drink under tiden så det så!!!


Kram på er så här en god fredagskväll   



Av Theres - 24 augusti 2012 14:40

Denna dagen har minsann gått i 190. . . Gabriel kom iväg till skolan, Wilmer länades smärtfritt på Korallen, Zakarias mådde fint. . .

Då ringer Pär och säger att Ica är stängt iaf idag!! (det har varit 5 bränder i Ingelstad under natten varav en på Ica)

SHIT!!! Jag skulle ju köpa välling, snackar ihop mig med BÄSTA Jonathan och vi drar till Växjö, snabbhandlar på MAXI och systemet ;) När vi ska sätta oss i bilen så börjara Zakarias knorra om att han mår tjyvens och jodå kräktes gjorde han. . . Fick ringa till Korallen och säga att jag nog blev lite sen (1 timme) och förklarade varför, på vägen hem ringer jag till Vc som tycker vi ska hålla honom under noga obs :S

När vi hämtat Wilmer inser jag att jag inte kommer hinna att hämta Wilmers cykel och Gabriel i skolan så med hjälp återigen av BÄSTA Jonathan så hämtar vi Gabriel, jag skriver under ett papper på att han får låna hem en dator över helgerna och så fylla i matsedeln om vilket han vill äta. . .hem och hämta Wilmers cykel som varit på verkstan ;)

   

När Jonathan ska köra hem så går Wilmer med deras lilla voffe i koppel och ropar på Beckill ASG!!! Hon heter Beckie men det var för tokigt "kom nu killen" hahah han är ju för söt =)


 

In och göra välling till Moltas och plocka in alla varor jag handlat och nu sitter jag med en drink och bara andas ;) Det är jag värd!! hehe


Nu kallar Moltas så cya ;)


Kram på er   



Av Theres - 24 augusti 2012 08:14

Det har vi och det har visst varit ett rackarns pådrag i samhället i natt. . .


Igår kväll så ringde Zakarias klassföreståndare för att fråga hur der var med honom =) så gulligt tycker jag!! "Han mår bra och han kommer imorgon" Jag hinner inte lägga på förräns det kommer upp en likblek kille som säger att han inte mår så bra så det var bara att ringa tillbaka och säga att han får stanna hemma idag.

Han hade svingat sig mellan 2 bänkar och trillat rakt ner i golvet med ansiktet först :S så en liiite lös tand, fläskläpp och hjärnskakning har han lyckats fixa första veckan och det han blev bekymrad över var " men jag VILL ju lära mig" sötnöt <3


Gabriel har cyklat till skolan och snart ska jag ringa in barnvakten så jag kan gå på inskolning med Wilmer.

Hoppas det går lika bra som igår, han skulle vara ute och leka medans jag skulle stanna inne och ta en kopp te men när han kom in för tredje gången så sa jag "då kan jag lika gärna gå hem och dricka te så kan du stanna här en stund och leka" svaret blev "gå då" så det var bara att gå hem och dricka te ;) och mysa med Moltas. . .


Jag var på en kanonbra kurs igår om ADHD som världens bästa Peter Rudenius leder =) Han är lättsam och rak på sak det gillas skarpt =) Längtar redan till nästa vecka =)


Nu blir det till att sätta fart, tydligen var vällingarna nästan slut också ;)


Kram på er alla!!!


Ovido - Quiz & Flashcards