Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Theres - 23 augusti 2012 12:36

Usch och fy! Känner mig sämst just nu. . . En lärare från skolan ringde när jag står och väntar på bussen och säger att Zakarias har slagit i munnen och jag står och väntar på bussen för att åka till ADHD-kursen som jag missat en gång inann. Jag ringer och trixar men det hela löste sig och Zakarias blev hemkörd av en underbar lärare TACK!! och sen fick ha ligga och vila, en runda till tandläkaren som sa att han ska äta mjuk kost i 1 vecka och hålla kolla så inte tanden blir missfärgad. . .

Kramen

Av Theres - 23 augusti 2012 08:01

 


Jag älskar verkligen min Pär av hela mitt väsen MEN ibland gör han det jäkligt svårt!!!

*Han är min bäste vän

*Den jag kan prata om allt med

*Den jag vill ligga bredvid varje natt

*Den som kan reta mig till vansinne

*Han tuggar och kliar sig på nätterna så det ekar

*Han har ingen stubin

*Han älskar mig galet mycket


Igår var han på Vc för att få bekräftat det vi har misstänkt i FLERA år, han har ADHD enligt intervju men såär det 1 års väntetid på utredning som han nu är uppsatt på.

Detta gör att jag mer kan ha tålamod med honom, jag kan bortse från han beteende, jag kan förklara för barnen varför han gör som han gör, jag kan vara tuffare mot honom med vissa saker och jag kan älska honom igen utan att undra om jag verkligen ska stanna här med barnen och känna att det kommer komma en tid då han blir lugnare igen!! Jag älskar verkligen den karln men det finns gränser för vad man kan se ens barn gå genom och den gränsen var nästan nådd :S man måste se till alla i en familj och nu har vi gjort det =) Det känns så lättande och nu ska vi bara njuta i det. . .landa i det vi vet och leva för framtiden =)


Med all kärlek   

Av Theres - 23 augusti 2012 07:32

Idag är det tredje dagen på inskolningen för Wilmer på Korallen =)

Killarna har rusat hela morgonen så nu sitter dom färdiga och kikar lite på tv innan dom ska iväg till skolan, Gabriel börjar lite tidigare idag för han ska ha slöjd för första gången och gympa, Zakarias för cykla med honom ändå =)


 


Idag ska jag vara med på dagis till kl. 11.30 och sen ska jag med bussen in til stan kl.12.25 för att gå på ADHD-kursen som Pär har gått =) Vi insåg då att vi inte kommer kunna gå på den samtidigt och det var det bästa vi gjort!!

Så blir det att inhandla lite smått och gott inför gympa-premiären som Zakarias har på måndag ;)


Nu måste jag snart skicka iväg kidsen och röja lite =)


Kram på er alla   

Ovido - Quiz & Flashcards