Theres A Grammelstorff

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Theres - 19 juni 2012 21:48

. . .med inläggen, man kan ju tro att nu sover barnen ;)

Nästan alla sover nu och då vill jag passa på att tacka för alla nya läsare av min blogg för att ni vill kika in!!


All kärlek till er   


Av Theres - 19 juni 2012 21:28

Sitter och funderar lite på hur man ska få en pojke med ADHD med stora bokstäver att somna på kvällen, han är ju trött men kan verkligen inte komma till ro. . . Zakarias är trött och lipig hela dagarna och behöver verkligen sova MEN kan verkligen inte somna på kvällarna. . .

Vi kör samma rutin som vi haft i snart 9 år ;) men ändå så tar det mellan 2-3 timmar innan han somnar. . .jag fattar verkligen inte. . . Det har nästan blivit värre sen vi började med medicinen, kan det stämma??? Mer speedad av den än utan, hmm??? Vi ska iaf börja med Eye-Q igen och se om det funkar lika bra som innan =)


Gabriel har galet mycket tics och lustigheter för sig ;) Nya ljud och nya tvångstankar, lika spännande varje dag. . . Det är svårt att inte kommentera dom olika sakerna eftersom det är så mycket nytt nu när vi har brutit rutinerna och gått på sommarlov. . .  Nytt för dagen är att han donar i trappan och med dörrhandtag och med lysknappen på vår lilla toalett, inte alla lysknappar utan bara den ;) som sagt vi har det sååå spännande varje dag ;)


Nu ska jag lägga mig och läsa boken som jag hållt på med i snart 2 år, det är jobbigt att läsa och inse hur mitt lilla hjärta mår. . . Önskar verkligen att han också kommer att må så bra han VILL =)


Alla är unika och det ÄR bra   

Av Theres - 19 juni 2012 21:25

sluta nu. . .

gör inte så. . .

varför gör du så. . .

hur tänkte du nu. . .

varför lyssnar du inte. . .

klättra ner därifrån. . .

sluta hoppa. . .

banka inte så. . .

sluta. . .

gör som jag säger. . .

kan du hjälpa mamma nu. . .

snälla gör inte så. . .

tack för att du lyssnade nu. . .

SLUTA!!!

kan du komma nu. . .

nu har vi lite bråttom. . .

kan du skynda dig lite. . .

nu är vi sena, igen. . .

gå inte där. . .

kan du gå bredvid mamma. . .

snälla jag ber dig. . .

nu har sagt till dig (x) gånger. . .

SLÄPP!!!

man får inte göra så. . .

kom nu. . .

nej gör inte så. . .

man får inte plocka dom blommorna. . .

kan du sluta nu tror du. . .

nu vill jag att du lyssnar på mig. . .

jag lyssnar inte på dig om du inte lyssnar på mig. . .

nu rör inte ni varandra. . .

prata inte med varandra nu. . .

slå inte din. . .

man får inte slåss. . .

kan du låta bli att. . .

försöka vara lite stillare. . .

kan du sitta på rumpan. . .

nu ligger du i din säng. . .

nu ställer jag timstocken. . .

AAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH!!!!!!!!

mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma

osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv

ville bara säga det. . . .


Kramen   

Av Theres - 19 juni 2012 16:19

Nu är vi där. . . Gabriel har hamnat i lilla tonåren med bravur ;)
Idag när jag skulle hämta honom på fotbollsskolan så ville han ha med sig en plexiskiva med sig hem men jag förklarade vänligt men bestämt att den inte skulle med hem, då kom det:
DU FATTAR JU INGENTING!!!!
DU BRYR DIG BARA OM DIG SJÄLV!!!!
AAAAAAARRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!

Är det inte ljuvligt så säg =)

  

Kramen   

Ovido - Quiz & Flashcards