Theres A Grammelstorff

Alla inlägg under juni 2012

Av Theres - 30 juni 2012 15:22

Mamma tyckte det var dags för mig att få en sjukhuskompis och den är så gosig! Kramen/Moltas

 
Av Theres - 30 juni 2012 10:56

Nu har Pär haft rosselnatt med Moltas, jag och han ska åka in till barnakuten vid 14 för att se om inte han ska få lite att andas :)


Här kommer lite bilder från cirkusen och en tokig Wilmer och en karl som vill bli klippt. . .

           


Moltas han somnade i pausen på Cirkusen och sen vaknade han en stund innan det var slut. . .han har svårt att sova och äta nu stackarn. . .


Kramen



Av Theres - 30 juni 2012 08:47

Nu har jag sovit bredvid "bara" Wilmer och gett honom nappen x antal gånger men som jag har sovit! Tack älskade Pärsing för denna natt!! Det behövdes. Hoppas på en lugn dag med lite träning och sen grille på kvällen! Puss o kram

 
Av Theres - 29 juni 2012 14:22

Här är rena cirkusen hemma. . .


Nu ligger Gabriel i ena soffan och Moltas i den andra och vilar ;)
Wilmer och Zakarias är ute och röjer ;) bland vinbären. . .


           


Snart kommer pappsen hem och vi ska minsann ta oss till en riktg cirkus =)


Kramen




Av Theres - 29 juni 2012 08:58

Jag tror minsann att hela familjen har PMS!!! Zakarias somnade arg och fortsatte likadant. . .

   

Ibland kan man inte annat än att skratta för att man inte orlar ta itu med saker som inte är så viktiga. . .


Moltas och Wilmer hade lite mys innan Moltas somnade om =)

 


Sen hann inte Wilmer mer än ut i lägenheten förräns han gjorde så här med pappas snus, man kan inte lämna det på bordet när man har småbarn ;)

 


Nu vaknade Moltas igen så då blir det lite tröstande. . .


Kramen

Av Theres - 29 juni 2012 07:49

Nu är det morgon igen och jag känner mig gnällig! Moltas är slemmig och täppt utan att det kommer något snor så han har varit vaken och låtit mest hela natten. . . Wilmer tuggar som bara den och är då på dagen gnällig, trött, har ont och mår tjyvens helt enkelt. . . Nu ska jag mysa lite till med Moltas och se om han tänker somna om eller han ska vara vaken nu. Kramen

 
Av Theres - 28 juni 2012 12:27

Sitter just nu och förundras över solen som skiner ute. . .och att jag sååå hemskt gärna skulle vilja gå ut och njuta av solen men  men min tid i solen kommer =)

Zakarias har kommit hem så han spelar Wii och Gabriel sitter/rullar/kryper/ålar och spelar Ds i soffan, märks att dom har hållt ihop sig själva medans Zakarias var i Jät och Gabriel hade kusin här. . . så nu är det vila och tålamod som gäller. . .ingen lätt uppgift när man har PMS samtidigt men det är bara att bita ihop och sen ta sig en LÅÅÅÅNGPROMMIS!!


Nu ska jag fixa lite lunch och sen får jag se om jag kna hitta nån film som vi inte sett på lääänge, blir som ny då ju =)


Kramen   

Av Theres - 28 juni 2012 09:51

Nu har jag ringt en massa samtal och väntar svar på en del =)


Först ut vart bettfysiologen och där visade det sig att dom inte hade någon bettfysiolog för en hade gått i pesion och den andra var mammaledig. . . Men den sköterskan jag pratade med var helt galet bra =)

Hon tyckte minsann att dom här ute på folktandården kunde göra bettskenor till dom stora killarna, mjuka då så inte käkarna stannar i växten =) Kanon!! Men den lille Wilmer då. . . Hon hade aldrig hört talas om att en så liten hade bekymmer med smärta pga att han biter ihop så hårt hela nätterna ;) Surprise!!! Haha ja varför skulle inte han vara unik när dom andra varit det i alla sina år. . . Så hon visste faktiskt inte vad man skulle göra. . .

Efter det så ringde jag till folktandvården och då fick jag tid direkt till att göra bettskenor till dom 2 stora. . . Jösses vilken makt det var att ha Betttjofset i ryggen tydligen ;) Wilmer visste inte hon heller men hon förstod problemet och att vi inte kunnde hålla på sä här länge till. . . Wilmer har napp och jag vaknar varje natt flera gånger av att han tuggar HÅRT och då stoppar jag in nappen för att jag tänker att det är bättre att han suger på den än att han tuggar och har ont hela dagen. . . Så dels är jag vaken med honom och dels så ska Moltas äta ibland också ;)


Så har jag ringt till vås psykolog och hoppas att hon ringer tillbaka under dagen då jag vill ha hjälp med hur vi ska hantera att Zakarias river sig själv på armarna. . .


Jaja nu vet vi iaf hur vi vill ha dopet nu ska vi bara få ihop det också ;) klänningen passar iaf fortfarande ;)


             


Moltas har valt att sova hela natten i sin säng!!! Lite jobbigt måste jag ändå tillstå. . .


Wilmer skulle göra kaffe, till vem vet jag inte. . .


Nu har vi precis käkat frulle framför tvn haha MYS med kusinen!!


Kramen på er för nu ska jag träna lite ;)

Ovido - Quiz & Flashcards