Theres A Grammelstorff

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Bettfysiolig???

Av Theres - 28 juni 2012 09:51

Nu har jag ringt en massa samtal och väntar svar på en del =)


Först ut vart bettfysiologen och där visade det sig att dom inte hade någon bettfysiolog för en hade gått i pesion och den andra var mammaledig. . . Men den sköterskan jag pratade med var helt galet bra =)

Hon tyckte minsann att dom här ute på folktandården kunde göra bettskenor till dom stora killarna, mjuka då så inte käkarna stannar i växten =) Kanon!! Men den lille Wilmer då. . . Hon hade aldrig hört talas om att en så liten hade bekymmer med smärta pga att han biter ihop så hårt hela nätterna ;) Surprise!!! Haha ja varför skulle inte han vara unik när dom andra varit det i alla sina år. . . Så hon visste faktiskt inte vad man skulle göra. . .

Efter det så ringde jag till folktandvården och då fick jag tid direkt till att göra bettskenor till dom 2 stora. . . Jösses vilken makt det var att ha Betttjofset i ryggen tydligen ;) Wilmer visste inte hon heller men hon förstod problemet och att vi inte kunnde hålla på sä här länge till. . . Wilmer har napp och jag vaknar varje natt flera gånger av att han tuggar HÅRT och då stoppar jag in nappen för att jag tänker att det är bättre att han suger på den än att han tuggar och har ont hela dagen. . . Så dels är jag vaken med honom och dels så ska Moltas äta ibland också ;)


Så har jag ringt till vås psykolog och hoppas att hon ringer tillbaka under dagen då jag vill ha hjälp med hur vi ska hantera att Zakarias river sig själv på armarna. . .


Jaja nu vet vi iaf hur vi vill ha dopet nu ska vi bara få ihop det också ;) klänningen passar iaf fortfarande ;)


             


Moltas har valt att sova hela natten i sin säng!!! Lite jobbigt måste jag ändå tillstå. . .


Wilmer skulle göra kaffe, till vem vet jag inte. . .


Nu har vi precis käkat frulle framför tvn haha MYS med kusinen!!


Kramen på er för nu ska jag träna lite ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Theres - 2 februari 2017 13:44

Har nu börjat på flyt. . .sjukt jobbigt, hungrig hela tiden, trött och kissar precis hela tiden. Var hos min läkare den 23e och vart fortsatt sjukskriven tom slutet av mars. Skönt att veta att jag kanske kan få vila lite nu när lugnet börjar lägga s...

Av Theres - 22 januari 2017 22:13

God aftonJag har precis satt ner rumpan i soffan men inte för länge för snart måste jag ner i källaren för att hänga dagens 5e maskin tvätt och det var bara toppen av isberget!Idag har jag vikt och sorterat 4 kassar tvätt, av den STORA sorten från Ge...

Av Theres - 16 januari 2017 13:34

Flaggan i topp för det är måndag och kidsen är i skolan och på förskola!! Pär har jobbat natt hela helgen så han sitter just nu och sover i fåtöljen. Helgen började lite tufft med magkatarr och uvi men jag dricker fortfarande tranbärsdricka och c-v...

Av Theres - 13 januari 2017 10:06

Go förmidda! Min magen har gett upp!! Sagt upp sig!! Slutat fungera!! Ett tag in i min sjukskrivning så fick jag Atarax för att få ner hjärtklappningen men ganska snart efter det så kom vi fram till att det inte räckte för att få mig att somna....

Av Theres - 11 januari 2017 18:08


God kväll Länge sen jag kikade in här. Har hänt mycket sen sist, vi har fått en liten tös. Chockartat!! Efter 4 gossar får man inte en flicka?? Eller?? Agnes blev till slut namnet iallafall och hon är så lik sina 2 äldsta bröder så en liten np-u...

Ovido - Quiz & Flashcards